Day 5 - Helicoptervlucht and LOTS of SNOW! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu Day 5 - Helicoptervlucht and LOTS of SNOW! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Day 5 - Helicoptervlucht and LOTS of SNOW!

Door: Kitt

Blijf op de hoogte en volg Kitt

27 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Let it snow, let it snow....

jaja, ook hier heeft God zijn bed eens onder handen genomen en gezorgd dat er op enkele uren bijna 40cm sneeuw ligt! En tegen dat deze blog geschreven is ligt er waarschijnlijk nog 10cm extra bij :D

Vandaag was het weer een buzzy day!
S'morgens om 10u had ik mijn helicoptervlucht in Manhatten dus was het op tijd bed uitrollen en met de metro richting Staten Island!
En ik had geluk want het was nog goed weer, wel bewolkt maar er zijn toch enkele hele leuke foto's uitgekomen!
En ik had nog meer geluk want gezien ik alleen was mocht ik naast de piloot zitten jééj :D En daar heb ik uiteraard een uitvergrote foto van! De vlucht verliep vlot en we kregen een uitgebreide historie van NY en omstreken voorgeschoteld van de piloot :)
Een ervaring om nooit te vergeten was het zeker New York van bovenaf! Zeker omdat ik Ground Zero nu toch redelijk goed heb kunnen zien.

Na de helicoptervlucht zijn we lekker gaan ontbijten in een nabijgelegen restaurantje.
Gezien we valkbij de Ferre en Staten Island waren wilde mijn reisgenoot het vrijheidsbeeld gaan bezoeken. Alleen was er één probleem... het was ondertussen al aardig beginnen sneeuwen en het was best aardig bewolkt geworden.Dus heb ik Meneer kunnen overtuigen om het vrijheidsbeeld te zien als het opgeklaard is en we nu best de museum konden gaan zien.
En richting museum werd het dan :D

Eerste stop was het Metropolitan Museum of Art ( http://www.metmuseum.org/ )en dat was best intressant. Allerlei soorten kunst van verschillende landen over de hele wereld en GROOT dat het was :D My goodness!! Een plan was idd handig gezien ik mijn reisgenoot geregeld kwijtspeelde :D haha!! Na er 3 uur te hebben rondgelopen en het ene kunstwerk na het andere te hebben geinspecteerd was het tijd om frisse lucht te gaan halen en naar het volgende museum te gaan.

Het was even schrikken toen we het museum buiten kwamen... NY was haast ondergesneeuwd :D De straten, de bomen, de mensen... Alles zag wit :-p Love it!!
We moesten Central Park doorkruisen en dat bleek een hele opgave te zijn gezien de wind hier zo'n 70mph waait :D Het was dus vechten tegen de wind en de sneeuw die je wilde terugblazen vanwaar je kwam, LoL!!

Uiteindelijk geraakte we dan toch bij het volgend museum, The American Museum of National History. We waren er de 2e dag ook al eens binnen gegaan maar gezien het toen bijna toeging hadden we de boel in vogelvlucht gezien :D Maar nu konden we lekker relax alle gangen/kamer doorslenteren, zeker gezien de sneeuwstorm buiten!
We kregen ook meteen een ticket voor een schow over de sterren en het ontstaan ervan. De schow was ingesproken door Whoopi Goldberg en wederom whery interesting! Buiten de zere nek die we hadden na een uur omhoog te hebben moeten gekeken was dat ook weer dik in de kabas :D
Na de schow besloot mijn reisgenoot naar het hotel te gaan maar bibi hier had er geen oren naar en dus ben ik nog lekker op m'n eentje het museum rondgegaan.

Maar ook bibi wilde naar het hotel gaan en dus was het de muts dieper over de oren trekken, de kap er nog extra over en GOAN door die sneeuwstorm! :D En GOAN was het zeker Haha :D We vlogen zowat de trappen af van het museum en de sneeuw sneed langs alle richtingen, hebben die vlokken dan geen verkeersregels geleerd? *grom* :D
Ik was slechts halfweg en ik was al omgetoverd in een levende yeti! En nog wat verder stond een NYtaxi met de motorkap in een nogal jah.. vreemde hoek tegen een paal geplakt, lang leven de sneeuwstorm in NY :D Haha!!
Uiteindelijk toch levend en wel aan het hotel geraakt en na mezelf te hebben uitgeschud was het richting de kamer om droge schoenen aan te trekken en met de reisgenoot iets gaan knabbelen wat verderop in het restaurant 'Metro'.
Ook naar het restaurant gaan was een avontuur op zich :D En ze geven nog meer sneeuw tot morgen haha!! LOVE IT!! :D Alle luchthavens zijn gesloten en de stadsmannen, rangers en vuilniswagens zijn 24/24 aan het sneeuwruimen, of tog poging tot :D

Morgen gaan we dus lekker uitslapen en dan wat shoppen op Times Square en bij Macy's :) Veel anders kan je nu toch niet doen :D

See ya in the next blog!! :D
Love, Kitt

• 27 December 2010 - 08:32

Boma En Bompa:

zeg een echt avontuur is da geworden he , nog prettige dagen voor jullie beide en groetjes , boma

• 27 December 2010 - 08:40

Mama:

dag schatje,
    er zijn nog niet veel foto's doorgekomen van de helicoptervlucht.
    Paardjes worden goed verzorgd. Charlie is slechts op zaterdag en zondag ff buitengeweest met zijn dunne deken, daarna een borstelbeurt en opnieuw 2 dekens op en stal in.
    Hebben gisteren al de drinkbakken helemaal gevuld, nu is het aan het dooien dus hopelijk moeten we wat minder met emmertjes water sleuren.
    Geniet en hopelijk zijn de sneeuwproblemen opgelost wanneer je terug moet
    Kusjes

• 28 December 2010 - 02:12

Kitt K. M.:

Boma & Bompa, Prettige feesten voor ulle ook!! En het avontuur is nog niet over hier :D

Mama, Pakt Charlee maar goed in met zo'n weer!!En geeft em en Mr. King een dikke knuffel van mij!! En pakt er zelf ook ene :D En de Gunne ook!!!