Day 4 - Central Park, Ground Zero, Wall Street, .. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu Day 4 - Central Park, Ground Zero, Wall Street, .. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Day 4 - Central Park, Ground Zero, Wall Street, ..

Door: Kitt

Blijf op de hoogte en volg Kitt

26 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

En hier is Blog 4 dan ook!! :D
En die bestaat uit véél wandelen en zere voeten, benen,.... Haha!! Oké here it goes...

We hebben vanmorgen eerst 'uitgeslapen' al was bibi om 6u al wakker :) Laptop open en even checken hoe het in BE eraan toegaat, buiten de halve meter sneeuw die er ligt dan LOL!!! :D

Tegen 10u ging het richting Central Park ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Central_Park ). Gezien het Kerstdag is is er ook in New York weinig open (dachten we :D ) We besloten het volledige park dat een oppervlakte van 341 Hectare heeft rond te lopen en de verschillende bezienswaardigheden te zoeken in het park. Het was BEREkoud buiten en de lichte wind die er was sneed haast door de kleren door maar dat hield ons niet tegen :D
We vonden gelukkig wel enkele van de bezienswaardigheden van het park en dat leverde weer leuke foto's op!! :)

Na zogoed als het hele park te hebben gedaan wilde ik graag Ground Zero gaan bezoeken en dus zijn we Times Square weer afgelopen richting Wall Street & ground Zero.
Times Square was weer lekker druk en het was wringen om erdoor te geraken maar moeilijk gaat ook :D
Op weg naar Ground Zero kwamen we het Centraal Station tegen en dus zijn we het daarbinnen ook even een bezoekje gaan brengen.Dan was het weer de weg op richting onze bestemming.De weg werd alsmaar rustiger en rustiger en ondertussen waren we een hele omtoer aan het maken gezien geen van ons beide nog 100% wist welke richting de juiste was haha :D gelukkig vind mijn reisgenoot het leuk om alles te vragen en kwamen we weer op het juiste pad! Na een omtoer uiteraard :D
Maar dankzij die omtoer hebben we ook dat stukje van New York weer gezien!

Eindelijk was het daar dan.... Ground Zero.... En jongens was dat even een moment om stil te worden... Je ziet weinig van de 'krater' gezien er overal afgesloten hekken rond staan maar de overblijfselen van één van de WTC torens deed me best héél stil worden... :(
Er is een mooi eerbetoon gekomen aan de muur van één van de gebouwen vlak naast Ground Zero dat gewijd is aan de overledenen en de mensen die verder moeten gaan na het verlies van dierbare en aan de brandweermannen en hulpverleners van die dag(en). Erg mooi en aangrijpend!! Er is ook een bezoekerscentrum maar helaas was dat toe.

Na Ground Zero was het dan richting Wall Street gezien dat vlakbij ligt. Daar hebben we de beurs gezien en de plek waar de beurs ook op haren euh... toot is gegaan :D Ook wel weer erg leuk om eens rond te wandelen! Alleen jammer dat je het binnenin niet kunt bezoeken en tot aan de deur geraak je ook niet gezien de hoge veiligheid en politie die er staat.Gezien ik géén zin had om een NYPD wagen van binnenin te zien ben ik braaf achter de hekken gebleven :D

Na Wall Street zijn we verder gelopen richting The Statue Of Liberty.De avond was ondertussen al gevallen en dus wilde ik mijn camera eens testen in nachtlandschap. The Statue of Liberty was haast niet te fotograferen gezien ze nogal afgelegen staat en ik nog niet handy genoeg ben met de verre lens en de rest van mijn ingewikkelde camera :D Maar we hebben er wel een mooi standbeeld/eerbetoon gezien aan de WTC torens en de mensen van 9/11. Er is ook een eeuwige vlam die altijd brand ter herrinering aan wat er gebeurd is.

Gezien we van een hele dag buiten te lopen haast zelf in een standbeeld veranderd waren besloten we terug naar Times Square te gaan en gelukkig konden we ons in de metro al wat opwarmen.
Eenmaal op Times Square was het weer lekker druk! Ik heb mezelf getrakteerd op een lekkere peperoni pretzel (mmmm) en mijn camera goed gestest op al de lichten die op Times Square aanwezig zijn.
Mijn reisgenoot wist me te vertellen dat er een giga M&M winkel aanwezig is en dus was het daarheen en mén... wat een flashy winkel is dat! LoL!! Alles wat je maar kan inbeelden wat met de lollige M&M figuurtjes te maken heeft is er aanwezig... van kousen tot pennenzakken, van knuffels tot behangpapier! Volgens mij bestaan er zelfs WC-rollen met die figuurtjes op :D

Na zot te zijn gekeken in de winkel was het dan richting het hotel om een warme douche te nemen en aan onze blog te werken :D

Morgen is de helicoptervlucht dus hopelijk een beetje goed weer!

Love, Kitt

• 26 December 2010 - 10:17

Gunne:

Sexy as hell!!!
    Ik krijg wel veel van die kwijlende telefoontjes voor uw nr door te geven.
    Vandaag helicopter in de sneeuw? Hopelijk vlieg je over het vliegdekschip op PIER86 waar 30 vliegers en gerestoreerd en geschilderd zijn.
    Have a lot of fun

i'm going to the horses now.look @ my facebook for your 2 lovely man's

Beyeeeeee

• 26 December 2010 - 11:55

Flojké:

Da doet mij keiveel denke aan die tekenfilm 'trol in central park' !
    #86 x

• 26 December 2010 - 16:30

Jennifer:

Oooh, zo zalig allemaal. Ik wou dat ik er ook was!
    Amuseer je en geniet van de fantastische tijd daar!
    xxx

• 27 December 2010 - 01:20

Kitt K. M.:

Er komen nieuwe foto's bij van vandaag! Internet is héél traag hier :-/ Dus ze zijn delayed! Zoals de vliegers hier! 60:70mph gaat de wind hier en dat tot 4u morgenvroeg, alle luchthavens zijn toe en er ligt al bijna 40cm sneeuw, jihaa!!!!!
    helicoptervlucht ging goed!Lees blog nr 5 die er meteen aankomt, hopelijk met foto's al :D

Flo, ge zijt ne rare haha :D Ik em voor u iets in de volgende blog ;))

Jenny, Thx!! xx

• 27 December 2010 - 01:25

Kitt K. M.:

Gunne, keep mu number secret please! :-D Die jurk gaat thuis de kast in en komt er nimé uit |-) LoL!! Oh en charlee DIKKE dekens opleggen!!! Koud buiten!! ;))

• 27 December 2010 - 01:25