Day 9 - Washington D.C !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu Day 9 - Washington D.C !!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Day 9 - Washington D.C !!!

Door: Kitt

Blijf op de hoogte en volg Kitt

31 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

5.30 AM ..... DRINGGGGGG..... DRIINNNNGGG!!! DRINGGGGGGG!!!!!!!!!

Het 'héérlijk' geluid van een wekker die op volle toeren draait om bibi uit haar verre dromen te krijgen... Wat pas na ettelijke pogingen lukt :D En tegen de tijd dat ik uit mijn nest ben is de batterij al ver plat, LoL!!!

Maargoed, vanmorgen stond bibi hier om 6u aangekleed en klaar voor de grote reis naar Washington D.C ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Washington_D.C. ) !! De stad van de serieuze mensen en de FBI ( http://www.fbi.gov/ ) Half nog in slaap uiteraard rammelde ik mijn reisgenoot uit zijn bed :D OPSTAAN!!! Gelukkig had mijn reisgenoot minder moeite met uit zijn bed te komen als ik, misschien omdat ik als een nerveuze kip die niet in de pan wil stond te melken als een koe die gemolken moet worden om te vertrekken naar de stad van de serieuze mensen(ahum wat een zin hebben we hier nu weer uit ons botten geslagen, afain... :D ) En tegen iets na 6e was het de metro op richting Grand Central Station waar de bus zou wachten om de groep op te pikken richting D.C .
De groep was snel gevonden en nadat onze gids ( beeld hem in als een krusing tussen Indiana Jones (incl. hoed en humor) & Tommy Lee Jones (in zijn MIB periode) ) iedereen op de bus had geduwt en had gecheckt dat hij wel de juiste mensen op de bus had geduwt vertrokken we eindelijk.

De reis verliep vlot en rustig, de zon scheen en onze reisgids ( Die kruising had een naam jawel ; Jozef :) ) was de vrolijkheid zelf :D De ene grap achter de andere kwam eruit en dat zorgde voor best wat vrolijkheid op de bus :)
Uiteraard wist Jozef van elke gebouw/rivier/brug/tunnel/... dat we tegenkwamen de gehele geschiedenis te vertellen en dus zijn we weer wat wijzer geworden van de geschiedenis van Amerika. Er kwamen zelfs presidenten aan bod waarvan ik de naam nog nooit had gehoord :D
Na de eerste 2 uur maakte we een korte stop zodat we konden ontbijten. 'We'll be here to two fifthy five and then we'll move on' kwam het van onzen Jozef en wij in koor : 'Sir, Yes Sir' :D Haha, het was een vrolijke boel!!

Na de eerste stop ging het dan weer verder richting onze eerste stop van bezichtigingen... Het Washington Monument ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Washington_Monument ) ,Lincoln Memorial ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Lincoln_Memorial ) en Korean War Veterans Memorial (http://nl.wikipedia.org/wiki/Korean_War_Veterans_Memorial )
, alle 3 bezienswaardigheden staan in de National Mall.
Het moet gezegt worden, het beeld van Lincoln is best indrukwekkend en tegelijk klein... In de film 'Legally Blonde' lijkt het beeld HUGE tov wat het werkelijk is maar anderzijds als je ervoor staat is het best HUGE... Uhu lekker tegendraads I know :D
We zijn wat later met de bus ook voorbij het theater gereden waar Lincoln in 1865 vermoord werd. Het theater zelf is ook te bezichtigen maar helaas stond dat niet op de to-do-lijst voor die dag :D

Na onze tijd te hebben gehad om foto's te nemen van alle beelden was het weer richting de bus. Hop hop allemaal inladen en weg was het weer richting het Witte huis aka 'The White House' ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_Huis_(Washington_D.C.) ) Het huis was een héél stuk kleiner dan dat het op foto's voorgesteld word, erger zelfs gezien mijn eerste rectie was ;' waar staat da kot hier ergens verscholen???' en gezien 'da kot' vlak voor mijn neus stond had ik geluk dat geen enkele amerikaan mij verstond of ik had de grond ingestoken, 10 miles deep :D LoL!!
Nu eerlijk is eerlijk, het is klein om het witte huis te zijn! Als je naast de presidentieële familie er nog een hoop personeel en bodyguards bijstoempt zit 'da kot' vol!! Dat wordt zijgevels bijbouwen :D
Ondanks het eigelijk weinig voorsteld was het wel leuk het eens te hebben kunnen bewonderen van 10m afstand! Helaas genen Obama gezien, waarschijnlijk was ie lengtes aan het zwemmen in zijn binnenzwembad :D

Na het witte huis was het weer de bus op richting Madama Tussauds (Number 3 voor mij al :D ) Helaas in Tussauds in Washington niet echt de moeite! Er staan weinig beelden en op nog geen 10min ben je erdoor gesjeesd! Dat was dus binnen en buiten voor mij :D Alleen even door de FBI tegengehouden voor een korte ondervraging, ik zag er verdacht uit (check foto :D )

Na Madame wassenpophuis was het wéér (pffftttt :D ) de bus op richting Het Space museum ( http://www.nasm.si.edu/ ). Daarbij zijn we de grote kantoren van de FBI gepasseerd. En die waren best de moeite, jammer alleen dat de foto's dus vanuit de bus genomen moesten worden.Misschien maar goed ook gezien mijn ondervraging vond ik op de bus blijven een strak plan :D
Het space museum was dan weer erg leuk en leerrijk, alleen jammer dat we maar anderhalf uur hadden. Ik had nog maar net de helft gezien van het museum. En jaja... We hebben de eerste mensen op de maan gezien waarnaar de Thunderbirds genoemd zijn (jééééj :D )
Vlak naast het space museum was het museum van de Indianen ( http://www.nmai.si.edu/ ), alleen hier dus geen tijd voor om dat te gaan bezoeken gezien onzen Josef al klaar stond me de bus voor de laatste stop(dat wordt ooit nog eens een dagje Washington! :) )

De laatste stop was dan het Capitool ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Capitool_(Washington_D.C.) ) en dat was de moeite!! Mag ook wel gezien de koepels dat euh... 'kot' had! De Taj Mahal had er niet veel aan! LoL!! Schitterend gebouw dat normaal ook vanbinnen bezichtigd kan worden, maar werderom had onze Indiane Jones daar geen oren naar :D Gelukkig wel genoeg tijd gehad om foto's te nemen.
Vlakbij het Capitool was ook de Botanische tuin en een standbeeld van President Garfield (néén niet die lasagne-vretende-kat :D ) Den deze dus : http://nl.wikipedia.org/wiki/James_Garfield . Hij was de 2e President die vermoord werd. Obama kan ook al best beginne opassen denk ik zo, al da gemoord hier in D.C !! :D

Na het Capitool was het dan weer de bus om richting New York weer te gaan. En vies waren we er niet om! Best vermoeiend zo'n busreis!
Ook de terugreis verliep lekker vlot en ik had mijn babbel met mijn euh.. 'zetelgenoot'. Een Ausralische leraar die al de halve wereld heeft afgereist! Heb ik toch lekker mooi een adresje om te verblijven als ik ooit naar Australië zou gaan :D Lekker veel tips gehad en liggen zeveren en lachen!De reis verliep vlot zo! Eenmaal terug in NY was het onze Indiane-Tommy Jones kruising hartelijk de handen schudden met een 5Dollar biljet erin, als dank voor bewezen diensten :D Enja, het is van te moeten geven hier in La Americ! Maargoed, hij kende zijn geschiedenis en bracht sfeer in de keet dus hij was de 5 Dollar waard, LoL!!

Mijn reisgenoot stond al van 19u te wachten op mij gezien ze ons bij het bestellen van mijn ticket hadden wijsgemaakt dat we terug zouden zijn om 19u.... NOT!!! Het was dus pas 21.30u eer de bus stopte waar hij ons had opgepikt! *grom* Maargoed, de dag was fijn geweest en we hebben D.C ook weer (in vogelvlucht :D ) gezien.
Op Times Square hebben we een héérlijke pepperoni pretzel gegeten (mmmm) en dan nog 2 leuke kaders voor thuis gekocht en richting het hotel was het... EN HOE!!!

Op de (overvolle *stoempstoemp*) metro was een of andere lichtgeraakte New Yorker door iedereen op zijn tenen getrapt, eerste omdat iemand tegen hem 'leunde' en later omdat iemand hem 5sec aangekeken had... Enja ge raad het al, Meneer bling bling look-at-me-cuz-i'm-a-ruf-guy begon van zijn grote oren te draaien tegen een medepassagier waarop die medepassagier zijn eigen gedacht eens ferm in woorden omzetten tegen de Meneer bling bling look-at-me-cause-i'm-a-ruf-guy waar daarop die bling bling tuf guy zijn 'bitch' haar klak achterstevoren draaide en haar dikke lippen opensperde om meneer bling bling tuf dingesguy zijn bek te snoeren en ik citeer : 'shut the f*ck up Jamal, you won't that dickhead keeping you up all night so shut the f*ck up will ya? Damn bro you and you're big f*cking mouth!!' Trust me... Een vertaling wilt ge ééééchniii :D Enja ge raad het al waar Bibi hier stond... PLAT ERTUSSEN!! Kwestie van mijne Belgische neus tussen de New Yorkse ruzie's te steken :D Hebben we dat ook weer gehad :)

We zijn uiteindelijk uit dat styuk metro gestapt en eentje verder weer ingesprongen :) LoL!! We wilde graag heel in ons hotel verschijnen :D

En eindelijk is de avond dan gevallen na een best vreselijke vermoeiende dag!! Nu doké doen en morgen Times Square onveilig gaan maken met Nieuwjaar!!

Voor iedereen die dit leest alvast een Happy New Year!! Ik kan géén sms'n ontvangen en/of versturen gezien het belkrediet op is en ik nog geen amerikaans nummer ben gaan halen :)

See ya next year!! :D

Love, Kitt

  • 31 December 2010 - 08:18

    Mama:

    Amaai Edwin, weeral "uren" moeten wachten op die reisgenoot van u!! :-(

    Het zijn prachtige foto's, zeker van die boottocht, en Washington lijkt een prachtige stad, echt monumentale gebouwen. Ge hebt geluk dat die van de FBI u heeft laten gaan , met uwen achtergrond :-D, véél geluk gehad zou ik zeggen.

    Ook voor jullie alvast een Happy New Year. Vlieg er maar eens goed in!!!!!!!

  • 31 December 2010 - 09:52

    Christine (ma Edwin):

    Ook voor jullie een mooie overgang tussen oud en nieuwjaar !!
    we verwachte natuurlijk een uitgebreid verslag ! :-)
    geniet ervan !!


  • 31 December 2010 - 10:02

    Shelley:

    Amai meid, jullie reisje ziet er echt ongelooflijk uit!
    Prachtige foto's waar ik énorm van kan genieten!

    Voor jullie alvast een gelukkige nieuwjaar en geniet ervan!

    Dikke kus,
    Shelley

  • 31 December 2010 - 11:21

    Boma:

    allerbeste wensen , een prettig einde jaar en een gezond 2011 ,voor jou en edwin ( heeft je een toffe reis bezorgd he ) vele dikke kussen van boma en bompa !!!

  • 31 December 2010 - 16:58

    Kitt:

    Mama, background, background... I'm a good girl *kuchteensluid* :D Edwin heeft er idd ff gestaan, maar met de cafekés op elke hoek is em tog om de botten ne koffie kunnen gaan halen, LoL!! Happy New Year ginds!! En ni te zat é :D

    Christine, verslag komt er zeker aan al zal dat voor morgen zijn gezien het héél laat zal worden :) Happy New Year van mij en edwin!!

    Shelley, tis ier awesome!! Zalige stad indeed maar trust me, op 5 dagen ejje alles hier gezien :D hihi!! Nu nieuwjaar nog, whiieee!!!! :D Happy new year!!!

    Bomma en Bompa, voor jullie ook een zalige nieuw jaar gewenst!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Kitt

Hi folks! Welcome to my travel blog! Hope you enjoy it!! Cheers!!

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 53317

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 07 Augustus 2016

Back to Canada I go....

15 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Hello Mozart....Beautiful Vienna!

27 Augustus 2012 - 22 September 2012

Roadtrip Canada --> Chicago/Washington D.C

19 April 2012 - 27 Augustus 2012

Back to Canada....

23 Maart 2012 - 26 Maart 2012

U.K here we come again....

23 December 2011 - 30 December 2011

X-mas in Germany

03 November 2011 - 07 November 2011

A visit to Scotland and United Kingdom !

06 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

En toen was er.... Canada !!

22 December 2010 - 03 Januari 2011

X-mas and NewYear in the Big City!

Landen bezocht: