Day 8 - Brooklyn Bridge, Chinetown, Statue of.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu Day 8 - Brooklyn Bridge, Chinetown, Statue of.. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Day 8 - Brooklyn Bridge, Chinetown, Statue of..

Door: Kitt

Blijf op de hoogte en volg Kitt

30 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

*plof* ... Het geluid van Kitt die doodmoe op haar bed valt! What a day it was today....Pfew!!

We hebben enorm veel gedaan vandaag en dat voelen we goed aan de voeten en onze benen!! Ze lijken wel van spagetti! :)

Smorgens was het weer op tijd onze nest uitrollen om de dag weer volledig te benutten!

We zijn meteen met de metro naar Staten Island gereden omdat we graag de Ferry wilde nemen naar Statue of Liberty maar eenmaal aangekomen besloot de ENORME (!!!) wachtrij daar anders over. NO WAY dat ik een hele dag ging aanschuiven om tot op het eiland te gaan om dan een stijve nek te krijgen van het omhoog kijken naar die madam!!En dus was het demi toer en gezien we vlakbij de Brooklyn bridge ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Brooklyn_Bridge ) zaten zijn we die richting uitgelopen. Het was vandaag wederom schitterend weer en de zon scheen weer op haar volste, echt wandelweer dus!! :D
Het was even zoeken naar de ingang van de brug en nog voor we aangekomen waren hadden we al natte voeten :-D De smeltende sneeuw zorgt overal voor gevaarlijke onzichtbare plassen water en dat heeft mijn reisgenoot ondervonden LoL :-D Maar met natte schoenen lukt het ook en al snel liepen we over de enorme en schitterende brug die bovendien een prachtig uitzicht bied over Manhattan, New York, Brooklyn, Soho en New Jersey. Eenmaal aan de andere kant kwamen we tot de conclusie dat er in New jersey weinig intressant te zien was :-D Haha! En dus was het weer de brug op naar de kant vanwaar we kwamen.

Na de Brooklyn Bridge zijn we de metro opnieuw ingedoken richting Chinetown ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Chinatown_(New_York_City) )! En het was duidelijk dat we niet verkeerd zaten toen we de metro uitkwamen :-D Chinezen overal waar we konden zien, haha !! Het was er erg druk en bestaat voornamelijk uit winkels, restaurantjes en massagesalons. Na enkele leuke foto's te hebben genomen hadden we het wel gezien :) Op naar het volgend avontuur, het New York City Fire Museum ( http://www.nycfiremuseum.org/ )

Het NYC Fire Museum lag op enkel haltes verder van Chinatown en een klein stukje wandelen eenmaal aangekomen op de subway. Het is erg klein en voornamelijk gewijd aan de gebeurtenissen van 9/11 en de gevallen brandweermannen/vrouwen. Weer een moment om even stil te worden. Verder zijn er de oude brandweerwagens te bewonderen en de oude gebruiksmaterialen. Klein maar gezellig een leerrijk :)

Na het NYCFM zijn we richting Pier 83 gegaan want we hadden nog een boottocht tegoed met onze NY citypass. Gezien de boot ook vlakbij het Statue of Liberty vaart leek het me meer de moeite dan een dag aan te schuiven om het beeld te bekijken en een zere nek te krijgen. We waren net op tijd voor de laatste boot en vroem weg waren we. De zon begon reeds onder te gaan en dat leverder SCHITTRENDE foto's op!! Mén ben ik daar fier op!! Zulke foto's wilde ik maken van NY en dat is zeker gelukt. En al helemaal gezien het feit dat ik mijn camera nog steeds niet 100% ken :D De boottocht duurde ruim 2uur en bracht ons langs de gehele zijde van New York en Manhattan. Er werd gedurende de hele bootreis info gegeven over de wat en de hoe's over in in New York.
Op het bovendek konden er de schitterende foto's gemaakt worden maar na 15min waren mijn handen dan ook zowat vastgevrozen aan mijn kodak :D Maar benedendek hadden ze de radiator op volle vitesse gezet, LoL!! En e chance!! :D

Na onze boottocht was het richting Times Square om te zien waar ik morgen moet zijn voor de trip naar Washington. Daar wist mijn reisgenoot een goede lunchbar zijn en gezien we nog niets als avondeten binnen hadden heb ik het er maar op gewaagd en me niet beklaagd! Vers fruit!! Eindelijk!! Na al dat vettig eten was het fijn eens iets gezond binnen te krijgen :D
Het eten had gesmaakt en de benen leken het haast te begeven dus was het richting het hotel. Sqeez Sqeez in een vééls te krappe metro (spits begint dus pas om 20u in NY :D ) en toch heel op de bestemming geraakt :D

En nu liggen we op ons proper opgemaakt bedje en vallen we haast in slaap! ZzZzZzZ.... MAAR....Morgen om half 6 gaat de wekker!! Washington DC, here I come!! :D

Night Night everyone!!

Love, Kitt

• 30 December 2010 - 03:54

Ed:

Jaja wat een dag. Van s’ morgens vroeg natte voeten. Plas gezien maar wist niet dat het zo diep zou zijn.

• 30 December 2010 - 03:55

Ed:

• 30 December 2010 - 04:00

Kitt K. M.:

haha, dat was geweldig die plas!! Ik zag u gaan :D

• 30 December 2010 - 08:11

Mama:

Ge hebt er iets mee voor hè Edwin ;-)

• 31 December 2010 - 04:07

Kitt:

van u moeder moete het hebben zeggen ze dan!! :D Ni eens reageren op mijn mooie foto's ofwa : ;-(

• 31 December 2010 - 04:09

Edwin:

wa een dochter da je hebt. :)

• 31 December 2010 - 06:25

Kitt K. M.:

reisgenoot edwin; ik antwoord u op z'n typish amerikaans, SHUT THE F*CK UP BRO!! :D