Day 7 - Top of the Rock & Central Park by snow! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu Day 7 - Top of the Rock & Central Park by snow! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Day 7 - Top of the Rock & Central Park by snow!

Door: Kitt

Blijf op de hoogte en volg Kitt

29 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

G'day again... Ah nee da zeggen de Asutraliërs zeker... HI again then!! :-D Blog number 7 alweer! het gaat snel!!

Vandaag zijn we op tijd ons bed uitgerold om Central Park te doorkruisen in de sneeuw! Want hoeveel keer in je leven heb je sneeuw in New York? Dus... Rol-stoemp-val-kluiter het bed uit en de douche ingesprongen om fris en monter aan de dag te beginnen!

En dan op naar Central park! :-D De wegen liggen er al iets beter bij al wordt alles nu één grote plas gezien het hier volop aan het dooien was vandaag en de zon een zalige warmte afgaf! Maar met de nieuwe botjes aan waande ik me onverslaanbaar en dus was het richting het schitterende park!!
En daar moest de camera natuurlijk bovengehaald worden voor een serie leuke foto's! We zijn naar Belvedere castle gegaan, dat ligt op het hoogste punt van Central Park. ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Belvedere_Castle )
Daarna ging de zoektocht naar de weg verder, lol!! Ondanks de vele sneeuw die er gevallen is lagen de wegen in het park er best goed bij, behalve de mini-wegjes :-D! Zelfs de joggers gaven volle gas!! GOAN zeiden die New Yorkers!! :-D Enja, we hadden bijna een stel honden mee naar het hotel gezien er 2 woefkes ons volgenden en de Rangers ons vroeger of we onze honden aan de lijn wilde houden, haha :-D

Na onze stevige wandeling door Central Park kwamen we weer uit aan The Plaza Hotel en dus was het richting Times Square. Daar gingen we Top of the Rock bezoeken ( http://www.topoftherocknyc.com/ ), wat zich bevind in het Rockefeller Center ( http://www.rockefellercenter.com/ ). Het was wederom een stevige wandeling maar het uitzicht dat het platform ons bood was dat meer dan waard! Zo goed dat ik besloten heb om Donderdagavond na mijn trip naar Washington terug te gaan om nachtfoto's te kunnen maken, moet schitterend zijn met alle lichtjes op volle charge in New York!

Na onze serie foto' er te hebben genomen was het weer meer dan 80 verdiepingen naar beneden om Times Square weer af te wandelen. We kwamen op een gezellige kerstmarkt terecht en gezien de zon op haar volste scheen hebben we gelijk een mini-terrasje erbij genomen, Genieten!!
We konden genieten van het uitzicht op de schaatsbaan waar menig amateur schaatser op zijn bak... euh smoel ging :-D Entertainment noemen ze zoiets, LoL!! Gezien bibi nog steeds geen jas had en Macy's op wandelafstand lag zijn we die richting uitgelopen. Enja... Ge raad het al :-D Ik heb weer leuke dingen gekocht (én kadootjes voor de thuisblijvers) behalve een jas *kijktstrengnaarzichzelf* :-D Haha!! I'm soooo bad!! :-p

Gezien ik mijn reisgenoot weer kwijtgespeeld was in Macy's ben ik lekker op m'n eentje nog rondgegaan en heb ik mezelf weer eens getrakteerd op een lekkere Pepperoni pretzel, Damned waarom zijn die dingen zo lekker? *njamnjam* Bij deze is dat dus mijn nieuwe verslaving, pretzels!!de pepperoni's graag :-D
Na mijn late lunch was het tijd om wee richting hotel te gaan, mén was is dingen bezoeken vermoeiend *geeuw* !! Mijn reisgenoot was reeds in de kamer en dus ben ik op m'n bed geploft en hier lig ik nu nog steeds, haha :-D
Zo meteen gaan we in de Subway (neen niet de metro, het gelijknamige restaurant :) ) iets in ons 'kas' slagen en dan toernee naar het hotel.

Morgen een druk programma gezien we Statue of Liberty gaan bezoeken, Brooklyn Bridge, Greenwich Village, een cruise langs NY en Manhattan gaan maken en chinetown.

Enjoy it back in belgium!! :-D

Love, Kitt

• 29 December 2010 - 08:55

Boma:

amaai schat , wou dat ik erbij was !!!!!!

• 29 December 2010 - 09:45

Mama:

Goeiemorgen,
    Mss wat vroeg voor een goeie morgen,t' is nu 5.00 bij ulle.
    Prachtig hè, NY in de sneeuw en dat uitzicht vanaf Rockefeller Center is machtig.
    Geniet vandaag!
    xxxx

• 29 December 2010 - 14:21

Kitt:

Bomma, ge kunt nog altijd e vliegticket boeken hé |-)

Mama, nu ist hier goeiemorgen |-) Uitzicht van Empire State Building is machtig!! Vndg drukke dag dus we vliegen erin!! xxxx