Shoppen in Keulen & een mini-roadtrip - Reisverslag uit Stadtkyll, Duitsland van Kitt M. - WaarBenJij.nu Shoppen in Keulen & een mini-roadtrip - Reisverslag uit Stadtkyll, Duitsland van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Shoppen in Keulen & een mini-roadtrip

Door: Kitt

Blijf op de hoogte en volg Kitt

27 December 2011 | Duitsland, Stadtkyll

Dinsdag 27 December

3e Kerstdag..... Hmmmm....

We stonden op vol goede moed dat er vandaag wel wat open zou zijn. Of liefst alles open zou zijn :D
Na een lekker ontbijtje dat bestond uit verse broodjes die onze bakker van dienst Bolle was gaan halen in het winkeltje konden we onze dag beginnen.
En vandaag stond er opnieuw een uitstapje naar Keulen ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Keulen ) op de to-do-list. SHOPPEUH!!!! :D

De rit verliep vrolijk en onderweg kregen we het aan de stok met één of andere debiele Luxemburger die een race spelletje wilde spelen. En wij Belgen spelen dat natuurlijk graag mee :-p En al snel waren we elkaar telkens opnieuw aan het voorbij steken. Meneer Luxieburger was ons een laatste keer voorbij gesjeesd maar had blijkbaar niet door dat ze ook hier in Duitsland flitsen.... LOL!! En yuppa.... FLITS tegen volle fitesse Bahahahhahahah!! Geweldig!!
Toen moesten we gewoon écht die gozer opnieuw inhalen zodat we eens ferm konden lachen :D En na enkele inhaalmanoeuvers kwamen de Luxieburger aangereden en wilde Jens een foto nemen, helaas was Bolle na ons zwaaitje al meteen weer weg :D Bahaha maar hebben we gelachen!

Aangekomen in Keulen was het duidelijk drukken als de keer ervoor. Yeah dat betekende tenminste dat de boel deze keer niet sloot om 1400hours! :-) We hebben onze oto in de ondergrondse garage gesmeten en zijn weer via het grote stadsplein richting de winkelstraat gewandeld. En yeppa toen was het winkel in, winkel uit, wink... etc etc :D Ahaaa!!! Geef bibi een winkelstraat en het is GOAN :D
Samen met Jenny ben ik de ene winkel na de andere ingedoken om af en toe de rest van de bende kwijt te spelen. Jah als we shoppen kunnen we ons enkel op één ding concentreren :D Clothes!! :D hihihi!! Al snel had bibi enkele zakken in haar pollen.
Halfweg onze shopsessie zijn we dan even snel gestopt om iets te knabbelen. Bibi was alweer snel een nieuwe winkel binnen en ook Jenny volgde weer snel. En de mannen.... Goh... Die volgde ook :D Bolle kon volgens mij niet echt begrijpen dat vrouwen écht élke winkel binnen moeten... Hangt er niet overal hetzelfde dan? Not Bolle! :D

Na onze grondige shopsessie en een zak of 10 later begon de avond te komen. Time to go back home dus :D Niets zo leuk én vermoeiend als shoppen!
Vooralleer we weer richting ons huisje gingen stopte we aan de grote winkel die deze keer wél open was, YAY!! :D Een laatste keer wat inkopen doen voor de week door te geraken. En vanavond deden we dan nog maar een gourmetje :-)
In ons huisje gekomen was het dan onze nieuwe aanwinsten uitpakken en een plekkie geven in de kast!

Later on, dinner en dan weer lekker spelletjes om de avond door te komen!

Woensdag 28 December

Mini-roadtrip

Toen we s'morgens uit ons bed gedonderd waren was het even overleggen wat we gingen doen die dag. Gezien we niet echt een planning hadden voorzien.
Bibi plofte zich in de zetel met het boekje van de buurt in haar pollen om even te kijken wat we konden doen.

Buiten was het giga mistig en de temperatuur was gezakt tot aan het vriespunt. En jaja... Voor morgenavond en vrijdag geven ze sneeuw!!! Grmbl!!! Net als we weer naar huis gaan natuurlijk... Bah!!

Anyway, Bibi hier had al snel iets gevonden wat leuk leek te doen. Een stevige uitstap leek me eerst wel aan de orde, alleen zagen mijn huisgenoten dat minder zitten :D En dus heb ik dan in het boekje een rit met de wagen met stops her en der eruit geplukt.

We vertrokken met de wagen en zijn eerst richting Prüm ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Pr%C3%BCm ) gereden waar we de auto in het dorpje parkeerde. Daar zijn we dan de Basliek gaan bezoeken en heeft Bibi zich kunnen uitleven met haar camera. Gezien er verder in het dorp niets te zien was zijn we doorgereden naar Schönecken ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Sch%C3%B6necken ) gereden. Ginds was er een ruïne ( http://www.camping-inderenz.com/nl/activiteiten/burchten-abdijen/50-ruine-bucht-schonecken ) te bezichtigen en Bibi kennende moesten we daar écht heen :D Na lang zoeken en vloeken hadden we eindelijk de weg naar boven gevonden. Zoals de meeste ruïnes stond ook deze boven op den berg :) Halfweg de weg parkeerde Bolle den oto en zouden we de rest te voet doen... Althans dat was de bedoeling totdat de huisgenoten de berg zagen.. En er ook meteen tegenop zagen :D whahaha!! Dus stapte ze met ze'n 3en de wagen weer en reden ze naar boven... Onsportievelingen :-p Bibi is de berg in haar eentje tevoet naar boven gegaan, meteen een goeie work-out :D
Eenmaal boven konden we dan het kleine wegje richting de ruïne nemen. Veel bleef er van het oorspronkelijk kasteel niet over, zoals bij de meeste het geval is maar ondanks alles was ik blij dat ik boven was en ik even kon genieten van wat ooit iets schitterend moet zijn geweest!

Na deze stop verliep de tocht verder naar Birresborner waar er ijsgrotten zouden zijn en 2 bomen van wel meer dan 200 jaar oud, niet dat we van dat laatste verschieten. Gezien we hier met 3 'bosbouwers' op gang zijn hebben we wel wat meer gezien dan boompjes van meer dan 200 jaar oud, lol!!!
In elk geval, het was even zoeken naar de ingang van de ijsgrotten gezien de aanwijzingen echt héél schaars zijn! Het was wel een gezellige rit door het bos op landelijke wegjes, gezellig!!
De 'ijs'grotten waren leuk eens te zien, alleen jammer dat er nergens geen ijs te bekennen was. Dankzij de oh zo warme 'winterse' temperaturen :D We hebben even in het bos en in de grotten rondgewandeld. Beneden was een Skidder bezig met bomen te rooien. En als Bosbouwstudent en Bolle en ik als 2 Ex-Bosbouwstudenten wilde we dat machien wel even aan het werk zien. Dus was het even een pauze :-p
Na onze 'ijs'grotten zijn we dan weer richting de auto gestapt om de 2 oude bomen te gaan bekijken. En die hadden een ahum... Toepasselijke naam gekregen, Adam en Eva, ROFL!!! Eenmaal bij onze eva en adam toegekomen was het van ... Aight!! Zijn dees nu die 'oude' bomen? Mijn kerselaar in den hof is volgens mij ouder !!

We zaten ondertussen al midden in den bos en dus besloot Bolle ook maar verder te rijden in den bos.... En dat was blijkbaar een slecht idee :D hahaha!! Ondertussen is de Navara al een tijdje omgeruild voor een Passat en die Passat heeft géén 4x4 en hangt nogaal laag tegen de grond... In elk geval laag genoeg om geregeld tijdens de afdaling tegen de bodem te schuren *Auch*. Daar het steeds modderiger werd naamate we afdaalde en we géén zin hadden te stoempen besloten we maar weder te keren :D haha. En dat bleek een slimme zet te zijn :D Gezien ook de terugweg nogal wat hotsen en botsen opleverden :D lol!!

We zijn uiteindelijk heelhuids uit den bos gesukkeld en dan maar via de stevige asfaltweg naar beneden gereden. Onze laatste stop werd het dorpje Gerolsteiner ( http://www.gerolsteiner-land.eu/ ) (yep naar het gelijknamige water ;) ) . Hier zijn we eerst een restoké binnen gedonderd en heeft bibi zich tegoed gedaan aan een lekkere spagetti! We konden er weer tegen! :D Na onze maaltijd was het dan tijd om wat van de boel te verkennen en gezien er boven op den berg een Ruine te zien was en bibi en die overgebleven ouwe bakstenen iets gemeen hebben heb ik de hele bende mee de trappen opgesleurd naar boven :D We hebben de 93 (!!! :D ) trappen overleefd en bovenop de berg werd het snel duidelijk dat de klim het toch wel waard was. Wat een knap uitzicht heb je daar! Bovenop de berg stond de ruine van de Keltenburcht http://www.gerolsteiner-land.de/index.php?option=com_content&view=article&id=114%3Apartnerweg-keltenburg-dietzenley-und-loewenburg-&catid=46%3Aeifelsteig&Itemid=121〈=nl). Na onze kleine toer rond de overgebleven bakstenen zijn we dan weer via andere trappies de berg weer afgedaald richting de wagen.
Het was tijd om die 'bronnen' van Gerolsteiner eens op te zoeken... Maar dat kwam even anders uit...

We hadden dus bronnen verwacht... ya know... van die putten met speciaal gekleurd water in.. NOT!! :D Het enige wat we na héél lang zoeken tegenkwamen was de fabriek van het water Gerolsteiner... Right! Jah dat wilde we écht zien!! Haha :D
We zijn daarna maar terug naar het huisje gereden en hebben dan gewacht tot Edwin er ook aankwam. Gezien we eerst wilde op resto gaan maar Edwin later toekwam heeft Bolle kok gespeeld en is het echte Belgische kost geworden ; Wortelstoemp en sosissen :D

De rest van de avond hebben we (vooral :-p ) Blackjack gespeeld. Gezien we een goede dealer hadden konden we eens 'serieus' spelen :D
Moesten we nu ook in het casino zo kunnen winnen was Bibi al veel eerder richting de andere kant :D

Love, Kitt