Kerstdag & 2e Kerstdag.... - Reisverslag uit Stadtkyll, Duitsland van Kitt M. - WaarBenJij.nu Kerstdag & 2e Kerstdag.... - Reisverslag uit Stadtkyll, Duitsland van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Kerstdag & 2e Kerstdag....

Door: Kitt

Blijf op de hoogte en volg Kitt

25 December 2011 | Duitsland, Stadtkyll

Zondag 25 December

Kerstdag in Germany....

En dat betekent dus ruw gezegd dat er geen klote open is. Nix, noppes, nienté, nada!

Dus wat doen we dan....

Eerst lekker uitslapen in de vééls te krappe bedden waar je telkens je je omdraait haast uitgedonderd en anders je deken telkens kwijt bent. En van de kussens zwijgen we dan nog. Note to self: naar Canada mijn eigen kussen meepakken :D haha!!
Toen we ons bed uitgedonderd waren was het dan slaperig richting het salon waar Bolle al volop de tafel aan het dekken was en voor het ontbijt had gezorgd. Gezien Jenny nog niet haar bed uitgedonderd was zijn we dan even voor de Tv gedoken om niet veel later aan ons ontbijt te beginnen.

Zoals we dus al eerder zeiden.... 2e Kerstdag.... Geen kl*te open.... Hmmmm... Ok!!!

We zijn dan een lichte en korte (althans voor bibi toch :D ) wandeling gaan maken. Te vertrekken aan ons huisje met de auto tot in het dorpje en vandaar door de weilanden en bossen richting het stadje Kronenburg. De tocht verliep op vlakke wegjes en bibi d8 al haar stapbotten voor niets te hebben aangedaan. Ook in Kronenburg was het very clear dat ook hier de boel dood was. Er was haast geen levende ziel te bespeuren. Woa is da fiestjeuh???? Ier in elk geval niet haha :D
In Kronenburg zijn we tot aan de grote dam gewandeld en via het pad het dorpje rond om dan weer terug richting Stadtkyll te wandelen. En hier werd de weg eindelijk wat avontuurlijker. Door het bos via een smal en klein paadje, trappen op, trappen af en terwijl zorgen dat je niet onderuit schuift gezien de treden best glibberig waren. Maar we bleven alleen stevig op de benen staan. Niets om op te sturen naar Funniest Home Video's :-p Bolle die onderuit gaat ofzo *duiktweg* :D

Eenmaal terug aan de wagen gekomen zijn we weer naar ons huisje gereden en daar de avond al viel zijn we dan ook maar binnen gebleven. Gelukkig hebben ze hier een kanaal waar ze enkel Disney-achtige films spelen en ondertussen kennen we 'Beauty and the Beast', ' The Aristocats', etc etc alweer uit ons hoofd, lol!!
De rest van de avond hebben we opgevuld met gezelschapsspelletjes.

Maandag 26 December

2e Kerstdag in Germany

En dat betekent....

Dat er nog altijd geen klote te doen is !! Crappy Christ !! Dooie boel !!

Vandaag zou Bolle zijn broer, Jens ook richting Duitsland komen om het gezelschap te vervoegen en dus was in de buurt blijven de boodschap.
En naar de winkel gaan om weer extra inkopen te doen om de rest van de week door te komen. En gezien het (in de meeste delen van de wereld dan) op 2e Kerstdag gewoon 'leven' is is dat hier in Germany dus not the case!! Grmbl!!
De winkel waar de in het begin van de week waren heengegaan was dus maar open tot 1100hours, right!! Ok... Next stop! Het dorpje verder... Right.... Ook alles pottoe! What the f...?? Gezien we dachten dat in de grotere steden mss wél enkele winkels open zouden zijn waagde we het erop en reden we naar Daul, een groter dorp. Een ritje van een klein uurtje door de bergen.
En yuppa ook in Daul was de boel zo toe als de hemelpoorten waar al enkele weken sneeuw had moeten uitvallen!!! Tsjah jongens, dan zullen we vanavond dus onze kaas maar moeten bij elkaar sprokkelen whahaha!! :D

Dus was het dan maar de rit terug richting ons dorpje waar gelukkig wél de winkel op het 'kottekesdomein' ( Wirftall dus :-p ) open was. Daar zijn we dan maar spagetti gaan halen voor ons avondeten. Missie geslaagd :D
Gezien Jens zo goed als vertrok in Belgenland richting onze Duitse vrienden zijn wij dan op het domein mini-golf gaan spelen. Waar we eerst een half uur van hot naar her zijn gestuurd eer we onze stokken en ballen in ons pollen hadden.

Mini-golf was fun en zorgde voor de nodige hilariteit gezien de ballekes alle onmogelijke richtingen uitvlogen behalve in da gat waar ze hoorde te komen :-) En soms kwam er dan ook de nodige turnoefeningen aan te pas gezien da balleke nog eens wilde blijven steken in één of andere toren, buis of ander obstakel dat op de baan lag... ROFL!! :D
Na onze mini-golf poging wilde bibi hier het kind wel eens laten bovenkomen (Bolle houd de commentaar maar voor u :D haha!!! ) En dus heb ik Jenny de schommel mee opgesleurd en hebben we samen gezwierd!! WHHIIIEEEEE :D De slappe lach kwam boven en Bolle mocht als cameraman functioneren :-p
Na onze schommelsessie hebben we dan ook de rest van de speeltuin uitgestest! De schuif af, klimrek en wip. Alleen was dat laatste eerder een wilde rodeo rit op één of ander woest beest gezien Bolle aan de andere zijde zat en het leuk vond Bibi hier de lucht in te katapulteren :D LOL!!!! We hebben dus weer een collectie blauwe plekken bij :-p

Tegen dat we weer naar ons huisje waren gegaan was Jens ook aangekomen en was het vrijwel tijd voor het avondeten. Spagettiiiiiiiii :D haha!!
We hebben nog enkele gezelschapsspellen gespeeld om de avond op te vullen. In combinatie met enkele leuke films én poker :D Maar gezien niemand het 100% goed kan spelen (Edwin !!!! Wa zitte !!! :D ) zijn we dan maar overgeschakeld naar Blackjack :D Much better!! lol!!

En nu hoopte we dat morgen er wél wat meer leven in deze buurt komt, 3e Kerstdag vieren ze hier toch niet zeker? ROFL!! :D

Love, Kitt