Kerstavond in Germany - Reisverslag uit Stadtkyll, Duitsland van Kitt M. - WaarBenJij.nu Kerstavond in Germany - Reisverslag uit Stadtkyll, Duitsland van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Kerstavond in Germany

Door: Kitt

Blijf op de hoogte en volg Kitt

22 December 2011 | Duitsland, Stadtkyll

Vrijdag 22 december

Stadykyll, Duitsland!

Yiiihaaaw!!! Laatste dag gewerkt en klaar om een weekje naar Duitsland te vertrekken.

Omstreeks 14.30 had bibi net haar laatste rommel in hare sportzak gedropt toen Bolle op den oprit kwam rijden. Right on the clock!
Als eerste was het Bolle zijn errr... kadoKE in den oto zien te krijgen. Gezien da 'ding' nogal groot én loemp uitgevallen is en bibi zeker wilde zijn dat ze zelf nog plek had om te zitten propte we dat er maar als eerste in. Daarna de rest van de rommel erin zien te stoempen en we konden vertrekken. Uiteraard na nog eens terug naar binnen te zijn gelopen voor de gezelschapspelletjes te gaan halen. Aight... Yatzee, monopoly, CHECK!! Good to go!
Daarna was het nog een stop bij Bolle en Jen thuis om Jenny te gaan ophalen en ook haar valiezen, zakken , etc in de oto te proppen. Na onze mee-te-nemen-lijst te zijn afgegaan en 100% zeker te zijn dat we alles mee hadden konden we ervandoor.

De rit verliep vlot en omstreeks 1900hours kwamen we in Wirftdall aan. Even langs de receptioniste voor onze sleutel en de nummer van ons huisje en we konden beginnen zoeken tussen al de mini-woninkjes :D Nummer 102, that's ours! Na enkele bergen op en af te hebben gereden hadden we ons huisje gevonden. YAY! Het laatste huisje van een doodlopende 'straat' :D
Alleen hadden we 1 probleem... Er stond een dikke camionette geparkeerd plat in't halve van de baan... GRMBL!! Bolle wilde het een poging geven om erlangs te rijden en ondanks er aan de andere kant een vrij steile berg was begon meneer aan zijn poging... En die was snel ten einde :D :D Hij was nog geen 10cm gereden of den oto zakte in één vloeiende beweging naar opzij op exact 10cm van de wagen de in het midden van de baan stond geparkeerd, that was a close call :D haha!!
Uiteindelijk is Jenny vriendelijk gaan vragen om hun wagen te verzetten, zeker gezien je normaal niet op de baan mag staan, yup ook hier delen ze boetes uit. Meneer Timboektoe kwam na laaaang wachten opendoen en een poging om zijn auto te verzetten duurde al even lang... Djéézes!! :D haha!! Maargoed, eindelijk konden we dan tot aan ons huisje rijden om al onze zakken en bazaar uit te laden.

Het huisje is gezellig, 3 kamers, nette badkamer en een leuke living en keuken. Nice!! We begonnen ons te installeren en gezien Jen en ik GIGA honger hadden zijn we de kaasschotel beginne uit pakken en al snel stond de tafel gedekt en konden we toetasten. Smakelijk :D
Na ons avondmaal hebben we nog gezellig wat Tv gezien en heeft bibi! hier zeker een half uur de slappe lach gehad, ' A mix between Jazz & Funk = Junk' reactie : MOEHAHAHAHAHAHA!!! :D

Zaterdag 23 December

Gezien bibi de avond ervoor zo'n 2L Red Bull binnen had gekapt kwam er s'nachts van slapen niet veel in huis :D het bed is bovendien megasmal dus elke draai die je neemt zorgt ervoor dat je nogal gevaarlijk kort tegen de grond komt, not good!! De 2 kussens die ik op elkaar had gelegd bleken niet echt comfortabel te liggen en dus halfweg de nacht heb ik er dan maar één vantussen gesmeten met als gevolg dat ik dan weer vééls te laag lag, Ok kussen oprollen dan maar! Halfweg de nacht hoorde we Bolle dan zijn nachtwandeling maken en s'morgens kwam er al snel licht door de gordijnen piepen.Ok morgen mss maar gwn in de alcohol vliegen zodat we goed kunnen slapen :-p

S'morgens stonden er al verse broodjes en koffiekoeken op tafel. Nice! Bolle was al langs de bakker gepasseerd en van zodra Jenny haar bed uitgedonderd was vlogen we in het ontbijt! Dan was het kleren aan zodat we de stad maar eens konden induiken! We besloten om eerst langs de winkel te rijden om onze inkopen te doen voor zo goed als de rest van de week. En ook een kerstboom stond op onze lijst! No X-mas without a tree right? En voor 5€ een kerstboom kopen... Daar willen we er zelfs 5 voor kopen, al was het maar om onze open haard te vullen haha :D In ons huisje aangekomen was het dan de boodschappen uitladen en weer d'n oto induiken om naar het Keulen te rijden.

Op een klein uurtje waren we in Keulen en het was er gezellig druk in de winkelstraat. Er hing een vrolijke kerstsfeer. Al snel doken Jenny en ik de ene na de andere winkel binnen op zoek naar nieuw spul. En gescoord hebben we, beenverwarmers en flashy oorbellen (wa had ge gedacht :D )
Helaas bleken alle winkels om 1400hours te sluiten gezien ze ons in Media Markt bijna buiten kegelde. Apsjaars!! Nouja, we hebben toch weer 2 Cd's gescoord van de Dire Straits!! Yeah!!! :D

We zijn dan maar in een gezellig restoké iets gaan eten maar ook daar moesten we zorgen dat we voor 1500hours buiten waren gezien de keet ging sluiten :D haha!! Maar kom, het eten was lekker dus we klagen niet :D Voor de etalage van een piano winkel heb ik dan nog even liggen kwijlen bij een Baby Grand, sweet!! Misschien als ik ooit degelijk kan spelen én zo'n 10.000€ teveel heb zet ik zo'n beest wel in mijn living :D

Gezien alles toe was zijn we dan maar terug naar ons huisje gereden, hebben ons een douche genomen en ons voor de Tv gesmeten met een glaasje Champagne én Amaretto ( En néén mensen dat is niet urgh !! ;) ) En wat later aan onze gourmet begonnen met als dessert een lekkere tiramisu! :D

Merry X-mas Everyone!!

Love, Kitt