Vancouver : Beach and a trip to the UBC - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Kitt M. - WaarBenJij.nu Vancouver : Beach and a trip to the UBC - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Vancouver : Beach and a trip to the UBC

Blijf op de hoogte en volg Kitt

09 September 2012 | Canada, Vancouver

Sunshine!!!

Wat moet ne mens meer hebben tijdens een verblijf in Vancouver :)
We hebben er dan ook goed van geprofiteerd om elke dag op het strand van Second Beach te gaan liggen bakken en bruinen!! Met de prachtige bergen op de achtergrond en een lichte bries!
En s'avonds trekken we de stad dan in op zoek naar een lekkere maaltijd en vaak doen we erna aan people-watching op de trappen van de Vancouver Art Gallery!!

Gezien we zo goed als alles in Vancouver hebben gezien tijdens ons verblijf in April 2012 was het strand een ideale oplossing om de dagen door te brengen. Alleen was er één plek die we nog niet gezien hadden en die we volgens vele écht moesten gaan zien.... Oklidokli dan!!


Op naar de UBC - University British Colombia! ( http://www.ubc.ca/ ) ....

Het was een verschrikkelijk warme dag en bibi hier was al vroeg hare nest uit om de dag ginds optimaal te benutten!
We dachten eerst te voet naar de UBC te gaan maar bij nader inzien was dat duidelijk géén goed plan... LOL!! Ondanks ik graag wandel en behoorlijk conditie heb was ik waarschijnlijk halfweg de trip morsdood met uitdrogingsverschijnselen neer geploft :-p We hebben dan ook maar voor een alternatieve oplossing gekozen.... De bus :D
Via een vriendin die op de UBC 6 maand heeft gestudeerd wisten we welke bus we moesten nemen en waar. En al snel zat ik op de 14 richting de andere kant van de rivier! Het ritje duurde op en al een dik 20min en al snel was ik ter plaatse.... Let's start....

Hmmm.... Let's start.... Mor woar es m'n stiedenkoart??

Goe bezig Martin.... Ge zit op een Unif die giga groot is zonder een grondplan.... intressant :D

Gelukkig staan er overal op het giga domein kioskes met informatie en al snel had ik een grondplan van de UBC in m'n handen en kon ik aan de trip beginnen!
Ook al had bibi hier een rug die zo vast zat als steenhard graniet en die volgens mij nog niet met 20man bovenop mij los te krijgen viel ik wilde toch het grootste deel hebben gezien. En al snel toerde ik de hele cirkel van de UBS rond.
Zo kwamen we op de Thunderbird road uit, Nice!! :-p Waar ook het Thunderbird stadium is ( http://en.wikipedia.org/wiki/Thunderbird_Stadium ) Geen game die dag en dus zijn we verder gewandeld naar de Botanical garden ( http://www.botanicalgarden.ubc.ca/ ). Een rijkdom aan verschillende planten, bloemen en kruiden waar we lekker relaxt hebben rondgewandeld en ons geregeld op één van de vele bankjes hebben neergeplaceerd :D
Na ons bezoekje daar was het dan via de West wing richting het Museum of Antropology ( http://moa.ubc.ca/ ) En hier heeft bibi dankzij haar granieten rug helaas niet zolang kunnen rondlopen als ik eigelijk wilde :( Gelukkig hebben we d ehoofdzakelijke dingen toch kunnen zien in het museum! :) Via de Rose Gardens zijn we dan naar de Pole Plaze Centre gewandeld waar we een schitterent uitzicht hadden op een prachtige kerk! Foto!!! :D En we waren gelijk ook weer aan het bus station aangekomen en gezien de granieten rug leek door te trekken naar de rest van mijn lijf besloot ik de bus terug downtown te nemen. En we hadden geluk.... Ik kwam net aan toen ze op de bus aan het stappen waren! Van geluk gesproken :D

Terug aangekomen Downtown was ik na een kort bezoek aan mijn hotel weer buiten op zoek naar één specifiek ding : Een Chiropractor!!!!!
En we hadden al snel op Robson een gevonden, een degelijk instituut ipv al die Thaise massages.... Bibi had géén zin nog meer gebroken buiten te komen lol!!
Binnen vroegen ze naar mijn verzekering en kregen we lekker korting!! Sweet!! Hoelang voor de massage??? Err....1,5uur graag :D En mén op de moment zelf hebben we ons dat aardig beklaagd..... :-/
De Thaise meid die binnen kwam kon ik volgens mij met 2 vingers dubbel plooien en wanneer ze vroeg of ik een harde of zachte massage wilde zei ik dan ook doodleuk 'oh geef de harde maar, we kunnen er tegen' ;... NOT!!!!
Ik heb denk ik nog nooit zo afgezien tijdens een sessie!! Urgh!!!! Het was een full-body massage maar ik had op het einde het gevoel alsof ze met messen bezig was ipv handen *AUCH* We hebben meer dan ééns op de tanden moeten bijten om Thai-madam geen mep te verkopen!! Djeezes!!!
Maar het moet gezegt worden.... Toen ik buiten kwam voelde ik meteen een serieus verschil!! NICE!!!! :D

Ondertussen was het zaterdagavond en wist Ashley me te zeggen dat ze zondag rond lunchtime'ish' zou toekomen in Vancouver! Gelukkig had bibi al een extra nacht geboekt in het hotel :-p

Zondagmorgen was de taak dan om de boel in mijn koffers te krijgen... Ik weet ondertussen dat ik altijd met een extra koffer thuiskom na een vakantie maar 2 (!!!) extra koffers??? Man man.... :-p
We hebben de boel toch in de valiezen gestoempt gekregen en om 11u zijn we dan gaan uitcheken. Gelukkig mochten we de valiezen in het hotel laten zodat ik de stad kon induiken tot als Ashley en Jenn toekwamen!! :D

Vancouver! I tell you goodbye!!!!

Roadtrip US..... HELLO!!!!!!!!!!!! :D

See you all in The USA folks!!! :))

Love, KItti

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitt

Hi folks! Welcome to my travel blog! Hope you enjoy it!! Cheers!!

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 53295

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 07 Augustus 2016

Back to Canada I go....

15 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Hello Mozart....Beautiful Vienna!

27 Augustus 2012 - 22 September 2012

Roadtrip Canada --> Chicago/Washington D.C

19 April 2012 - 27 Augustus 2012

Back to Canada....

23 Maart 2012 - 26 Maart 2012

U.K here we come again....

23 December 2011 - 30 December 2011

X-mas in Germany

03 November 2011 - 07 November 2011

A visit to Scotland and United Kingdom !

06 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

En toen was er.... Canada !!

22 December 2010 - 03 Januari 2011

X-mas and NewYear in the Big City!

Landen bezocht: