Hello Hostel, Ah de Jeff!! - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu Hello Hostel, Ah de Jeff!! - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Hello Hostel, Ah de Jeff!!

Blijf op de hoogte en volg Kitt

20 September 2012 | Verenigde Staten, Washington

Washington D.C day 3 :

Vanmorgen kreeg bibi het in hare kop om weer naar het hostel te keren! Ondanks dat de zetel bij Sammie-boy goed sliep, we hadden geen zin om vanavond weer super vroeg ergens te moeten afspreken en dus toen meneer wakker werd had bibi hare koffer alweer in elkaar gestoempt en was ik klaar om de deur uit te vliegen.
Sammie-boy vond het ok en al snel wandelde ik vrolijk naar mijn hostel dat behoorlijk wat blokken verder lag…. Damn! Met de bus leek die trip aardig wat korter te zijn dan te poot! Al snel begon mijn valies en rugzak aardig door te wegen maar gelukkig kwam ons verblijf in zicht! Al snel had ik weer een kamer, dit keer een 6-persoons ipv een 8 persoons. Done deal! Ik was uiteraard vééls te vroeg en dus dumpte ik mijn koffers in het hostel en dook ik de stad in! Museum tijd!!

Onze eerste stop voor de dag werd mijn favoriete museum hier in D.C , het NASA Museum ( http://airandspace.si.edu/ ) Doordat bibi net na 10u binnen kwam gewandeld en het museum pas om 10u de deuren opent was het héérlijk rustig en hebben we het eerste uur geen last gehad van mensen die in de weg lopen! Na dat rustige uur was het wat anders uiteraard :D
We zijn onze favoriete groep van Astronauten gaan bezoeken, de Mercury 7 ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercury_Seven ) naar NASA’s eerste astronauten groep! We hebben aardig een dik 3uur rondgelopen tussen de vliegtuigen, raketten, jets en intressante informatie toen gerommel liet weten dat we honger kregen! Gezien het museum ook een Mac Donalds aanbied zijn we daar maar een slaatje gaan inslaan voor we naar de volgende bestemming zouden gaan…. Het Museum of the American Indian ( http://nl.wikipedia.org/wiki/National_Museum_of_the_American_Indian )

Het museum van de Amerikaanse Indiaan is schitterend qua architectuur alleen was de inhoud behoorlijk boooooring!!! Van de 4 verdiepingen die het museum telt was er niet één de me kon boeien. Ondanks hebben we er toch een ruim uur rondgewandeld en zoveel mogelijk proberen bij te leren over onze First Natives! Misschien moet bibi een teepee in haren hof zetten binnen enkele jaren :D lol!!!

Na onze korte bezoek was het dan verder via de National Mall ( http://nl.wikipedia.org/wiki/National_Mall ) naar de Botanische tuinen ( http://nl.wikipedia.org/wiki/United_States_Botanic_Garden ). Dat moet gewoon intressant wezen en intressant was het zeker!! Onze Nationale Plantentuin in Meise kan er wat van leren! Het was er ook héérlijk rustig binnen dat bibi zich al snel op een bankje installeerde met haar favo boek…. Dat was althans tot een bende schoolkids kwam binnen gerend en de stilte al snel omsloeg in een serieuze onweerswolk… Right!!
Gezien ik wel dacht dat die bende niet té lang zou blijven liep ik dan maar verder rond en eenmaal de stilte weergekeerd was nestelde ik me weer neer…. Voor ff dan toch….. Grmbl… Gezien ze besloten nét op dat moment hun sproeiers aardig in gank te zetten! NICE!!! Het is niet genoeg om zeiknat te worden maar de pagina’s van mijn boek zijn helaas niet sprinkelbestendig! :-p En dus besloten we maar gewoon te genieten van de rest van de tuin en later buiten ergens een plekje te zoeken waar we vrij zijn van kids en sprinklers :D

Na ons dik uur bezoek aan de Botanische tuinen liepen we dan de baan over naar één van Washington’s grootste trotsen ; Het Capitool ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Capitool_%28Washington_D.C.%29 ) . Helaas waren ze aan de achterkant volop aan het werken en dus zijn we dan maar het hele gebouw rondgewandeld! De voorkant is indeed véél knapper dan de achterkant! En we hadden geluk want er stond een hele bende officiers volledig ingepakt in kostuum te wachten, Hello boys!! :-p Haha!!

Na onze serie foto’s hier te hebben genomen was het dan verder op zoek naar een rustige plek voor mijn boek te kunne lezen en gezien we terug langs de Botanische tuinen gingen doken we de buitentuin maar in waar we al snel een bank vonden op de ideale plek. Daar zijn we dan ook blijven hangen tot de zon haast verdwenen was!

Time to get back to the hostel!

En daar was het vrij rustig! Op de kamer sliepen 2 kamergenoten al dus bibi greep haar laptop en besloot family and friends op de hoogte te stellen en dat gebeurt in de gezamelijke ruimte waar s’morgens ook het ontbijt is. Of helemaal beneden waar er een pool tafel, piano (yay!!!) en leesruimte is. De lift hier is übertraag en dus hebben we dan ook onze dagelijkse fitness met van de 7e verdieping naar de 2e te gaan en back!! Yeah!!!
Na onze mail en FB te hebben bijgewerkt dook bibi dan ook haar slaapbed in, bunkbeds! Lank leje dak da nog em ingeslapen, haha!! Da zal van ons UK tripje met den boot leje zen :D Ondanks de bedden er alles behalve comfortabel uitzien zijn ze het gelukkig wel! :D

Day 4 : last day of exploring!!

Joak het gaat snel…. De reis zit er weer bijna op!!

De laatste dag ging in en bibi vertrok na een stevig ontbijt in het hostel dan ook richting het Jefferson Memorial ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Jefferson_Memorial ) . Tijdens onze walk door de National Mall hadden we onze klap met een dame uit Texas die hier on Bussiness was! We hebben haar dan maar enkele tips gegeven om dingen te gaan bezoeken.
Voor we halfweg onze Jeff zijne memorial waren kwamen we het Holocaust Museum ( http://nl.wikipedia.org/wiki/United_States_Holocaust_Memorial_Museum ) tegen waar we uiteraard eens zijn binnen gewandeld! Uiteraard ook hier werden we weer gecontroleerd en onze verse fruitsap die we zonet gekocht hadden mocht niet mee binnen, weggooien aub zei meneer de Security! Gij wel…. Weggooien, nix van!!! Leegdrinken jah!! :-p Eenmaal bibi haar oranje juice leeg had mochten we verderdoor wandelen.
Aan de lift stond één of andere vreemde pee van het museum ons op te wachten om een creepy verhaal te vertellen over diene me zen vettig snorreké, den hittentit hitler dus! Jaja, da weten we al menier! We hebben Birkenau en warshau gezien!! Allez duwt op de knopké da we na boven kunnen ipv te zeveren :-p

Eindelijk boven gekomen op de 4e verdieping konden we dan aan onze trip beginnen, back in time!! 1933 wanneer Meneer den Hittentit ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler ) aan de macht komt! Het museum was vreselijk intressant, zeker na een reeds eerder bezoek aan de concentratiekampen met school. En we hebben er dan ook weer dik 2uur rondgewandeld en elk plaatje bekeken en elk filmpje bezien! Helaas was het maken van foto’s niet toegestaan

Na onze stop daar was het dan via een prachtig Potomac park ( http://en.wikipedia.org/wiki/West_Potomac_Park ) richting het Jefferson memorial, naar de President Thomas Jefferson. We waren nog niet bij het monument aangekomen of we werden tegengehouden om een énquete in te vullen…. Madam da zejje nix mee, ik zen ni van de geburen! Afain da had geen avans en gezien ze best vriendelijk was speelde we dan maar vrolijk mee…. How do you like the food around the memorials? Food? Het enige aan food dak rond de memorials al em gezien zijn van die voze hot-dog kraampjes, dus nee the food is not good!!
Would you go to a nice restaurant if there would be one around the memorials? Jah dooo…. Burgers zijn sowiso beter dan van die voze hot-dogs! Man man… Zo hebben we nog enkele domme vragen gekregen die we dan maar met een glimlach beantwoorden :D

Na die serie te hebben ingevuld kwamen we eindelijk bij de Memorial van de Jeff aan. Zoals alle memorials en monumenten is ook het Jefferson Memorial een schitterend bouwwerk waar we één van de banken hebben ingepalmd om even te genieten van het bouwwerk.

Na de Jeff zijne kop in alle richtingen te hebben gefotografeerd zijn we verder gewandeld door het prachtige park naar de Franklin Roosevelt Memorial ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Franklin_Delano_Roosevelt_Memorial ) .En ook daar hadden we behoorlijk werk om de hele memorial te bezichtigen. Ge hebt er haast een plan voor vandoen om ni te verdwalen in de memorial!
Gezien we in dees park banken met hopen vonden en het iets na de middag geworden was nestelde ik me op één van de gezellige banken neer aan het water! Mijn 2 koffiekoeken en flesje water waren een welverdiend middagmaal! Toen we aan ons boek begonnen waren en dachten rust en stilte te hebben gevonden…. Kwamen de 2 presidentiële helicopters overgevlogen in combiantie met een stuk of 6 andere…. Jah Obama man…. Ne mens kan ie ook geen 5sec rust hebben hé? Doet da is iet aan as ge wilt! Lol!! Gelukkig was het kabaal snel overgevlogen en hebben we enkele uren van ons boek genoten!

Via het Washington Monument zijn we dan terug naar 11th street gewandeld om dan het Museum of Japanse Art te gaan bezoeken en dat was héél licht uitgedrukt ver-schrik-ke-lijk SAAI!!! Een bezoek aan Japan staat ook nog op mijn to-travel-list maar het staat nu zeker gans onderaan de lijst! De vriendelijke security begon e klapké me mij voor ik buiten ging en toen ik meneer vertelde dak van den Belgique kwam en in een Tuinbouwschool werkte zenk de eerste 20 min nimé buitengeraakt. Zijn hele levensverhaal over hoe hij zijn familie supportert financieel in Africa en studeert om boer te worden ( kzie em al geven int midden van het perfect afgereden perkje van het Witte Huis, pattaten planten :-p ). Ik zen uiteindelijk toch weggeraakt van zijne babbel! :D

Gezien de avond weer aardig viel besloten we in het gezellig bakkerijtje waar ze allerlei lekkere verse dingen hebben een avondmaal in te slaan en dan terug te keren naar het hostel en onze boel al wat bij elkaar zien te pakken!
Morgen staat er wéér een verhuis op de planning… Een verhuis naar HUIS!!!! En daar zijn we zeker niet vies voor!

Het is een SCHITTEREND avontuur geweest en we hebben zoveel bijgeleerd over life itself, ons eigen leven thuis, ons eigen zelf, kleine delen van de wereld gezien, een fantastische roadtrip gemaakt door heel de bovenkant van de US, een héérlijke tijd op de Ranch beleeft en zoveel heerlijke mensen leren kennen maar enough is enough en het is tijd om ons fantastische leven thuis weer op te nemen, al onze vrienden en familie terug te zien en mijn 2 knappe kerels die ik zolang heb moeten missen te knuffelen én uiteraard…..

De volgende reis alweer plannen :-p

See you all back in Belgium folks!!!

Love, Kitt

• 21 September 2012 - 12:14

Francis:

Wat een gave trip en mooi avontuur heb je gehad Kit.
    Have a safe flight en wel thuis!