Hello Chicago !!! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu Hello Chicago !!! - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Hello Chicago !!!

Blijf op de hoogte en volg Kitt

16 September 2012 | Verenigde Staten, Chicago


Day 1 Chicago

ZzZzZzZz.....

Zz.... Aha!!!!!!

*kittdiedenktwakkertewordenindetent*

Yeah!!! New day guys!! Let's take a shower and hit the road!!!!

*kittdienoghalfslaapt*

?????

Uhm.... Guys???

......???


Ohja.... Bibi hier was bijna vergeten dat we niet meer in de vééls te krappe tent liggen met ze'n allen maar dat we een heerlijke nacht hebben gehad in ons vééls te groot bed!!
Hello Chicago indeed!!!

Toen we de gordijnen opsmeten zagen we een knalblauwe lucht en de zon die volop scheen én toen we onze gsm bezagen kregen we haast een attact!! Het was begot amper na de 7en en bibi hier was al wakker? Eh NOT!!!!! Ik kon het me niet laten de gordijnen weer toe te trekken en menne nest weer in te duiken!! :-p
Ook al hadden we maar één dag de stad te bezoeken we gaan der toch niet belachelijk vroeg voor opstaan, zeker niet na die dooie nachten in de tent :D

Tegen 8u was bibi dan ook ready to hit the city!!
We hadden onze to-see-things als volledig uitgedokterd in ons hoofd en met ons plan en Chicago book in de hand was ik al snel mijn hotel uit! Ik besloot via het Van Buren station het park in te wandelen richting een museum dat ik maar al te graag wilde gaan bezichtigen.
Eenmaal in het park kwam de vrolijke muziek al snel tot aan mijn oren en dus besloten we een kijkje te nemen wat ze daar allemaal aant feloeren waren :D Blijkbaar was er één of ander Mexicaans feest en dus was de South Columbus Drive volledig afgesloten voor verkeer en pareerde er allerlei dansers met de giga sombrero's, vrolijke paradewagens en mexicanen te paard door de straat! Sweet!! We hadden ons dan ook een plaatsje opgeeist aan de kant en genoten van het vrolijke spektakel!

Na een half uurtje vond bibi het genoeg en wilde ik naar den overkant geraken.... En dat zou blijkbaar een haast onmogelijke opdracht worden gezien alles afgesloten was en La Policia alles goed in de gaten hield... Hmmm ok I need a plan of action :-p
En het beste plan leek me lekker de ene kant van het park waar ik was te volgen. En dat leek een strak plan gezien er een tunnel was aan het einde dat me meteen aan de ingang van de Field Museum ( http://fieldmuseum.org/ ) bracht. En dat was de eerste stop!

Uiteraard hebben we hier bijna 2uur rondgewandeld, de vele video's bekeken én de 2 shows die bij het ticket kwamen gaan bezien! Het onstaan van de aarde en de T-Rex show... uhu... dat laatste was dan ook alles behalve boeiend. Het was eerder één of andere mislukte Steven Spielberg Jurrasic Park film... lol!!

Na ons bezoek aan het Field Museum wandelde we verder naar Soldier Field ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Soldier_Field ) Helaas konden we niet binnen dus dan maar wat foto's langs de buitenzijde nemen :)
Na onze stop daar wandelde we verder via de Aquarium die mij niet intreseerde naar de prachtige shore walk waar we zicht hadden op Michigan Lake ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Michiganmeer ) Hier hebben we ons dan ook lekker een 2-tal uurtjes neergeplaats op een plek in de schaduw in het gras! Genieten!! Er waren enkele rijkelui die stoer kwamen doen met hun mini racebootjes langs de kant wat zorgde voor wat entertainment :D

Na weer enkele hoofdstukken van ons boek te hebben verslonden besloot bibi langs de shore line te wandelen en te genieten van het helblauwe water van het Michigan Lake!
En via de Shore Line kwamen we dan ook uit bij de buckingham Fountain ( http://en.wikipedia.org/wiki/Buckingham_Fountain ) één van de grootste fonteinen ter wereld! Schitterend!!!
Via de rest van het park wilde ik dan op zoek naar hetgene ik héél graag op de foto wilde hebben.... Cloud Gate. En dienen bol zou zich ergens in het Millennium park ( http://en.wikipedia.org/wiki/Millennium_Park ) bevinden... Right On!!! Milliennium Park is was! En dat bleek moeilijker te vinden dan gedacht.. Dedekke seg al da park gedoe hier en nergens degelijke wegwijzers... Wa is menne gps hé!!??

Na een hele poos volgens mij rondjes te hebben gelopen kwamen we dan eindelijk aan in Millennium Park en al snel had bibi "den bol" gevonden! Prachtig!! Uiteraard was er zoveel volk aanwezig het haast onmogelijk was den bol degelijk op de foto te krijgen. Anyway, we hebben onze bol die we officieel maar Cloud Gate ( http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_Gate ) zullen noemen toch gezien! :D
We hebben nog een half uurtje op het gras aan people watching gedaan :-p Er lopen toch vreemde mensen rond in Chicago, lol!!! :D Gezien ik aardig honger begon te krijgen besloot ik langs de Subway te passeren voor mijn kip salade! Nieuwe verslaving! :-p

Gezien ik de dag erna met de metro naar mijn hotel kortbij de luchthaven moest zien te geraken besloot ik te kijken waar ik net de metro opmoest. En beter kon ik het niet treffen, op exact 2min van het hotel was de metro! Nice!! :D
In ons hotel hebben we onze avondmaaltijd binnen gespeeld en we hadden geluk want NCIS was ook aanwezig op de Tv! Sweet!

Na ons diné en douche was bibi dan ook klaar met de dag en al snel was het weer ZzZzZz....


Day 2 Chicago

En deze keer stonden we niet op met roadtrip - afkickverschijnselen :D En hebben we dan ook lekker tot 9u uitgeslapen!
Maar gezien er een verhuis op de planning stond en er in mijn koffer een bom was ontploft was het mijne nest uit, douche invliegen en inpakken maar!! Deze keer niets bijgekocht dus we kregen onze valies degelijk toe! :-p Tegen 11u dook ik de lift in om uit te checken! Time to hit the metro!! :D

En bibi had geluk want ik was net beneden met mijn half huishouden als de metro aankwam! Van timing gesproken! :D
We claimden ons een zitje toe en smeten onze zware koffer op één van die zitjes! Onze rugzak volgde al snel! Heavy stuff!!!
De rit verliep snel en voor ik wist kwam ik aan mijn stop aan : Cumberland! Na mijne rugzak op mijne rug te hebben gezwierd en mijn valies uit de metro te hebben gesleurd was het dan een korte 4min tevoet naar mijn hotel!
Ons één nachtje hier in een nette en ruime kamer en we kunnen vertrekken naar de luchthaven voor onze vlucht naar Washington D.C!!!

Gezien we vlak naast een snelweg liggen en aan de andere kant een vreemd uitziende wijk zijn we lekker op de kamer gebleven. Tegen 2u dook bibi de bar beneden in voor lunch en een coctail!
De rugby stond op en dus hebben we maar gedaan alsof we dat vreselijk intressant vinden, NOT!! :D

Anyway, Chicago is een knappe stad maar op één of andere manier boeit ze mij niet zo! We hebben in elk geval toch gezien wat we wilde zien!

Nu.... Washington D.C ( again :D )

Love, Kitt

  • 17 September 2012 - 21:38

    Mams:

    ben benieuwd om je verhalen te horen.
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kitt

Hi folks! Welcome to my travel blog! Hope you enjoy it!! Cheers!!

Actief sinds 25 Mei 2010
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 53317

Voorgaande reizen:

17 Juli 2016 - 07 Augustus 2016

Back to Canada I go....

15 Februari 2013 - 24 Februari 2013

Hello Mozart....Beautiful Vienna!

27 Augustus 2012 - 22 September 2012

Roadtrip Canada --> Chicago/Washington D.C

19 April 2012 - 27 Augustus 2012

Back to Canada....

23 Maart 2012 - 26 Maart 2012

U.K here we come again....

23 December 2011 - 30 December 2011

X-mas in Germany

03 November 2011 - 07 November 2011

A visit to Scotland and United Kingdom !

06 Augustus 2011 - 27 Augustus 2011

En toen was er.... Canada !!

22 December 2010 - 03 Januari 2011

X-mas and NewYear in the Big City!

Landen bezocht: