Montana, Minnesota & South Dakota! - Reisverslag uit Minnesota City, Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu Montana, Minnesota & South Dakota! - Reisverslag uit Minnesota City, Verenigde Staten van Kitt M. - WaarBenJij.nu

Montana, Minnesota & South Dakota!

Blijf op de hoogte en volg Kitt

13 September 2012 | Verenigde Staten, Minnesota City

Day 3 : 12 September 2012

Soooooo cold at night....

En koud was het dedekke zeker en vast!!! Brrrr....We hebben dan ook zowat de halve nacht wakker gelegen van de kou én van te weinig plek in onze vééls te krappe tent... Wat een uitvinding, met 3 slapen in een tent voor 2 :-p
Bibi was het rond 7u s'ochtends dan ook aardig beu en dus kroop ik over mijn roadtrip-genoten om een frisse neus te halen!!Gezien er geen douche's waren op het terrein was het ons wassen met het water dat we hadden... Oh yeah, het échte roadtrip gevoel :-p Zeker als ge een hele dag samen in den oto zit, NICE!!! :D

Al snel was het ontbijt binnen en waren we weer on the road!! Ik wilde de beroemde Ghost Town zoeken maar blijkbaar waren we er al voorbij toen we de avond ervoor binnen reden :( *sniksnik* Geen Ghost Town dus :( Het was dan door naar Butte ( http://en.wikipedia.org/wiki/Butte,_Montana ) En het is één van de weinige plaatsen in de US waar ge opt straat moogt rondlopen met bier in u pollen :-p Bibi hier had het stuur in handen en met mijn playlist die bestond uit : Bruce 'The Boss' Springsteen, Bon Jovi, Il Divo en Dire Straits waren we al snel op weg naar de volgende halte..... Little Bighorn Battlefield ( http://en.wikipedia.org/wiki/Little_Bighorn_Battlefield_National_Monument )

Little Bighorn Battlefield is één van dé beroemdste plekken die je kan bezoeken in de US, toch wat bibi hier betreft!! De voornaamste aanleiding was dat twee indianenstammen, namelijk Sioux en Cheyenne, hun reservaten verlieten en zich verzamelden in Montana om onder leiding van Sioux opperhoofden Sitting Bull, Crazy Horse en Touch the Clouds verder te vechten tegen de "blanken en die blanken waren onder de leiding van "boy-general" George Armstrong Custer, een onderscheiden en veelbelovende jonge bevelvoerder uit de Amerikaanse Burgeroorlog.
Bon... genoeg geschiedenis les voor vandaag :D Op naar de rest van de roadtrip!! :D

We vervolgden onze weg richting een gezellig cowboystadje genaamd Buffalo ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Buffalo_(Wyoming) ) Daar hebben we dan ons avondmaal gehad en de auto voor de zoveelste keer gere-organizeerd! :D What a mess!!!

Na ons avondmaal was het dan verder op zoek naar een slaapplaats voor de nacht. En dat werd een gezellige camping mét douche vlakbij Mount Rushmore. We hebben uiteindelijk toch nog dik 4uur gereden voor we op de camping toekwamen en dus was het 1: gezellig koud buiten en 2: stikdonker en na middernacht :-p
Gelukkig is bibi ondertussen expert in het opzetten van een tent dat we het me ons ogen toe kunnen doen en al snel was de boel uitgepakt en opgezet en cuddelde we weer samen kort bij elkaar in de vééls te krappe tent.....

Day 3 : 13 September 2012

En opstaan in die vééls te krappe tent gaat nog altijd gepaard met evenveel hilariteit als de eerste nacht :-p

Bibi had weer eens de halve nacht met open ogen meegemaakt en dus waren we bij het krieken van de dag dan ook de tent al uitgestrompeld met slechts één doel dat komende half uur : een warme douche nemen!!!!
En we hadden geluk want de douche was warm, op zo'n camping in the middle of the bush weté natuurlijk nooit of er al water uit de kraan komt, laat staan warm water :-p De douche was dan ook héérlijk en toen bibi zo goed als gedaan was kwamen de roadtrip genoten ook binnen gewandeld, half in slaap en net weggewandeld uit één of ander zombie film :D

Nadat iedereen gedouched had en de tent en de rest van ons half huishouden weer in den auto stak was het dan richting Mount Rushmore ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Mount_Rushmore ) . Ashley had gelukkig haar entree kaart nog voor de parking dus dat was een gratis attractie!! Yeah!!! Na de auto te hebben geparkeerd was het de trappen op naar de koppen van de presidenten! Het is indeed een indrukwekkend beeldwerk! En uiteraard is er een museum aan, helaas pindakaas hadden we redelijk wat km's voor de boeg en dus was het na de foto's te hebben genomen weer de road op!
Op weg naar de Hwy reden we door Keystone ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Keystone_%28South_Dakota%29 ) Een super gezellig oud cowboystadje.

"Experience Wall Drug".

De reclameborden langs de Interstate 90 laten er geen misverstand over bestaan: we ze'n op weg naar de Wall Drugstore ( http://www.walldrug.com/ ).Tientallen mijlen van te voren wordt het ons toegeroepen: gratis ijswater en koffie voor 5 cent, all leather goods, food, drinks, etc... is verkrijgbaar bij Wall Drugstore in het plaatsje Wall. En ook wij stopten er natuurlijk! Met bibi aan het stuur waren we er in no time!!
Een parkeerplekje zoeken en lekker de vele gezellig winkels in en uit lopen! Gezien bibi in Vancouver moccasins wilde maar deze van 150$ toch iets té duur waren konden we dezelfde moccasins voor 36$ niet weerstaan natuurlijk :D
Wall drug is net een cowboystad waar je binnen rijdt! Alles in het thema van de old school way! Billy the Kid and Calamity Jane staan u op te wachten met pistool in de hand :-p

Na onze toer in Wall Drug te hebben gedaan was het dan richting de Badlands ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Nationaal_park_Badlands ) waar we SCHITTERENDE views hadden!! Wauw!!! Er zijn amper woorden om te beschrijven hoe schitterend de Badlands zijn!! Helaas ook hier een strak schema en bibi moest al die leuke wegjes aan haar voorbij laten gaan :( We zouden hier dan ook een hele week rond hiken :-p

Op onze weg richting de volgende camping kwamen we eindelijk een Ghost town tegen, super gezellig en creepy at the same time!! Allerlei verlaten huizen, tankstation, bank en er liep zelfs een railway door! Sweet! Urbex time ;-)
Na onze serie foto's hier te hebben genomen had bibi een volgende stop in gedachten : The Corn Palace! ( http://www.cornpalace.com/ ) En yuppa, ook hier was bibi binnen voor we de'n buiten goed en we hadden gezien. Helaas voor bibi hier was ik al even snel weer buiten gezien Ash kwam zeggen dat Jenn geen zin had 'da dink' te zien en dus nam ik buiten dan maar mijn serie foto's! We hadden inderdaad nog een aardige rit voor de boeg!

De nacht viel weer snel en voor we het wisten reden we Minnesota ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Minnesota ) binnen. En het is officieel....

MINNESOTA SUCKS!!!! :-p

Toch als we Ash mogen geloven, haha!!! We hebben wel 5 Nationale parken binnen gereden die vermelde 'campgrounds'. Dus dan gingen we er vanuit dat er ook degelijk campground was... NOT!!! De eerste campground die we binnen reden was enkel voor RV's en als we wilde blijven moesten we RV prijs betalen, wat dus zo'n 60$ is.... Jah toedels!! We rije wel door! :D De volgende was zoooo creepy en we waren er helemaal alleen dat we géén zin hadden s'ochtends wakker te worden met extra mensen in de tent... ok next!!!
De andere 3 hadden géén camping ook al stond het aangegeven dus het was ondertussen bijna half 2... Right!! Maar we hadden chance... De volgende camping was degelijk én de goedkoopste én properste die we hadden gehad!! 16$/nacht, nette en grote douchecabins en véél volk aanwezig! Dat gaf toch een iets beter gevoel :-p
Onze tent opzetten in't kot van de nacht zijn we ondertussen aardig gewoon en bibi hier was méér dan content eindelijk in onze nest.. errrr.... slaapzak te duiken!! En eindelijk hebben we een 'degelijke' nacht slaap gehad, voor zover ge dan degelijk slaapt in een vééls te krappe tent met u gezicht tegen de tentwand geplakt en een elleboog in u zij én een vééls te klein kussen voor uwe dikke kop op te leggen.... afain... |-)
Het was de laatste nacht voor bibi althans in de tent... Dag erna...

Chicago!!!!!

See you all in Chicago folks!!!

Love, Kitt

• 15 September 2012 - 12:58

De Bomma:

nog meer fotos , onvergetelijke trip hebben jullie daar !!! groetjes

• 16 September 2012 - 09:52

MAMA:

prachtig!! veel reisverhalen bij thuiskomst!!!