From 100 Mile House to Vancouver !!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Kitt M. - WaarBenJij.nu From 100 Mile House to Vancouver !!! - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Kitt M. - WaarBenJij.nu

From 100 Mile House to Vancouver !!!

Blijf op de hoogte en volg Kitt

04 September 2012 | Canada, Vancouver

We hebben onze tijd in de 100 Mile House verdeeld over slapen, toertje doen,TV zien,toertje wandelen,slapen, Tv zien, slapen,....

URGH!!!!!

Wat een saaaaaie bedoening is het daar toch in de Cariboo!! :D Bibi was dan ook vreed content als collega Ashley mijn 2 überzware koffers kwam ophalen zodat bibi enkel met haar kleine koffer de bus opmoest! En dat met haar new wheels!!! NICE!!!Met een nieuwe bak (Pontiac vibe) binnenkort de US door!! We kijken er naar uit!!

Op 31 Augustus had bibi haar geryhound bus ( http://www.greyhound.com/ ) om 14.05hours in het gat dat The 100 Mile heet om dan richting de Big city Vancouver te gaan!
Nadat we om 1100hours uit ons hotel gekegeld waren wandelde ik richting de greyhound waar ik geluk had. Ze zouden net sluiten voor lunch en ik kon mijn koffer binnen smijten zodat ik daar al vanaf was!
Ik heb mezelf met de laptop in Tim Hortens geplaceerd gezien we nog ruim 2,5uur hadden voor de bus vertrok! Gelukkig hebben ze internet @ Timmy's!! :-p

Tegen 1330hours keerde ik dan terug naar de greyhound waar ik voor het laatste half uur mijne klap had met Howie, die volgens mij een vreed saaie job heeft!! :D
En toen kwam ons busje.... Eindelijk terug naar de City waar we weer onbeperkt telefoonbereik hebben, internet a volenté hebben, goede resto's én freedom!!! lol!!

De busrit was zoals alles busritten booooorring!!! En ondanks het landschap schitterend was dommelde bibi geregeld in om wat slaap in te halen. Niet dat dat degelijk lukte op zo'n schommelbus.... grmbl!!!
De laatste 2uur had ik gezelschap van Alexia, een toffe meid die op de unif in Vancouver studeert! We hebben dan ook afgesproken om samen eens Vancouver downtown in te duiken aankomende week!!

Na een lange rit waarvan gelukkig de laatste 2uur fun waren dankzij mijn bus vriendin kwamen we aan in Vancouver station! Jihaaw!!!! Bibi wist precies waar ze moest zijn en gezien de avond jong en warm was besloot ik lekker tevoet richting mijn hotel te wandelen. Tenslotte hadden we nog maar één kleine koffer meer mee te sleuren :)

Na een stevige wandeling kwamen we ein-de-lijk in ons hotel voor 2 nachten aan! Blue Horizon ( http://www.bluehorizonhotel.com/ ) Bibi was wreed content met wat we zagen als we de deur open smeten en onszelf in dat proces gelijk met bagage en al op de grond te doen belanden... Ahem!! Een nette ruime kamer mét privé balkon, ruime kleerkast, grote tv!! Sweet!! Was ik maar miljonair, ik zou een hele week hier blijven! :D
Gezien we aardig moe waren hebben zijn we dan ook meteen onze nest ingedoken!! ZzZzZz.....

De volgende dag hadden we gezien dat ze een value village hebben en dus was het richting de andere kant van Vancouver.... De achterbuurt!!! Gelukkig waren we snel in de winkel waar we ons tegoed deden aan enkele nieuwe shorten en tops! Laat de zon maar komen!!
De terugweg was errr... special! Zeker gezien we terug moesten vanwaar we kwamen.... de achterbuurt!!! En dat leverde hilarische momenten op met vreemd uitziende mannen die duidelijk nog nooit een vrouw in een short hebben gezien.... Man Man!!
Maar we belande veilig en wel terug in ons hotel waar we na het dumpen van al onze zakken kleren meteen weer uitwandelde met ons boek. Op naar UBC place waar we met een lekkere maaltijd van noedels en kip en een drankje ons neersettelde op de trappen van de Vancouver Art Gallery! Altijd leuk mensen kijken :-p

De dag erna stond er de verhuis op de planning naar mijn 2e hotel, Barclay Hotel ( http://barclayhotel.com/ ) En yuppa hier hebben we de eerste week tijdens ons verblijf in Vancouver ook gelogeerd! Al hebben we geen luxe kamer meer we hebben alles wat we vandoen hebben :D
Helaas pindakaas was bibi vééls te vroeg op de kamer en dus zijn we een toertje door Stanley Park gaan doen.
En eenmaal ingechekt zijn we tot in Sears gegaan (http://www.sears.ca/ ) en op de bovenste verdieping dacht bibi bijna een serieus pakket naar BE te sturen.... Een schitterende gitzwarte mini Baby Grand voor 'slechts' 3999$!!! Oh was ik maar miljonair!!!!

Onze eerste nacht in Barclay hebben we doorstaan. Al zijn de ramen hier verschrikkelijk dun wat het laweit nu ni echt tegenhoud en de gordijnen hadden best een tint of 80 donkerder kunnen zijn zodat we s'ochtends bij de eerste zonnenstralen niet wakker worden.... Man Man |-)
Maar de zon was er weer deze keer met enkele wolken! En onze date met het strand schoof ik dan opzij voor een date met de vele wegjes in Stanley Park! :D
Gezien de wind aardig koud was koos bibi voor een lange broek incl. sweater.... Maar halfweg het park hadden we al spijt van onze winterse outfit!!! Daar was de zon opeens! YaY!!!! :D We hebben enkele nieuwe routes ontdekt in het park en aangekomen in second beach hebben we ons neergenesteld op één van de vele banken en zijn we ons boek verder beginnen lezen.

Eenmaal terug in het hotel was het dan van outfit veranderen en lekker de stad induiken op zoek naar een avondmaal!

Voor aankomende week staat er een bezoekje aan de Universiteit op de planning, een bezoek aan de Botanische tuin, de Rose Garden en het Chan Centre. Tevens ook een bezoek aan het UBC museum of Anthropology, Museum of Vancouver en het Maritime museum.

Love, Kitt