M' Lord & M'Lady ! - Reisverslag uit Bamburgh, Verenigd Koninkrijk van Kitt M. - WaarBenJij.nu M' Lord & M'Lady ! - Reisverslag uit Bamburgh, Verenigd Koninkrijk van Kitt M. - WaarBenJij.nu

M' Lord & M'Lady !

Door: Kitt

Blijf op de hoogte en volg Kitt

06 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Bamburgh

Sunday 7 November...

Zondagmorgen werd bibi wakker met het idee dat de hele kamer wel overhoop zou liggen en de kaders half van de muur zouden hangen maar noppes... De spoken hadden zich kalm gehouden blijkbaar... Pfft!!
Bon zij die dus ooit willen griezelen.. In dees hotel moeje dus al ni zijn om witte doeken te zien vliegen :D

Op deze zondagmorgen hadden we een ontbijtje genomen in het hotel en we waren ook de eerste aan de ontbijtafel. De voetbal stond al volop op en de reporters brulde bij elke goal... Ge kunt het maar plezant vinden dieje voetbal... :-p
Het ontbijt bestond voor bibi uit scrambled eggs and toast en natuurlijk een glaasje fruitsap!

Na ons ontbijt was het dan weer d'n oto in naar de volgende bestemming! De laatste dag ging in :( Pfft wat gaat dat toch altijd snel voorbij! Grmbl!
De eerste stop was Bamburg Castle ( http://en.wikipedia.org/wiki/Bamburgh_Castle ). Een schitterend en immens groot goed bewaard kasteel, gelegen vlak aan de waterkant! Een top locatie voor foto's :D
We waren ook hier weer één van de eerste aan het kasteel en gezien de deur (nuja deur... :D ) nog toe was zijn we de duinen ingetrokken richting het strand! Vanop het strand hadden we een knap zicht op het hele kasteel en als snel stond bibi de ene foto achter de andere te nemen. De wind was behoorlijk fris maar de volle zon en knalblauwe lucht maakte dat meteen goed!
Na onze serie foto's aan de achterzijde te hebben genomen was het dan naar de voorzijde van Bamburg Castle om daar de boel op foto vast te leggen.

Na onze collectie te hebben genomen was het dan verder rijden richting Northumberland waar we de ruine van Dunstanburgh Castle gingen bezoeken.
Gezien het tijdgebrek van die dag was het kiezen tussen dit kasteel of Hadrian's Wall. Het werd dus het kasteel :D

Dunstanburgh Castle is een eindje stappen van de parkeerplaats van de wagen en is omgeven door een prachtig landschap en de Noordzee. Voor het kasteel waren de golvers al volop balletjes aan het slaan :D Na een 20 minuten stappen kwamen we dan eindelijk aan de voet van het kasteel. Pfew!! Gezien de waterzijde er zo knap bijlag zijn we daar eerst maar opgevlogen met onze camera! En dan de knopjes van de camera maar uittesten om een mooie gloed over het water te krijgen! :D
Uiteindelijk zijn we dan toch verder tot aan het kasteel geraakt. De schaapjes stonden rustig rond de ruine te grazen en vonden het niet echt de moeite om op te kijken naar wat de hoop toeristen kwamen doen.

Aight! Ticketjes kopen en foto's nemen maar! Helaas blijft er van dit 14e eeuwse kasteel weinig over buiten de 2 toegangstorens en een deel van de muur en de uitkijktoren. Gelukkig zijn de toegangstorens wel de moeite om binnenin te fotograferen en daar konden we dan ook onze gangen gaan.
En gezien er weinig mensen rondliepen hoefde we ook niet te wachten om onze foto's te nemen. Bibi wilde net naar beneden gaan als mijn Urbex partner kwam mededelen dat we helaas terug naar de wagen moesten als we onze boot terug naar huis wilde halen. Bummer zeg! Er was nog zoveel leuks te fotograferen maar het kon niet anders!

Het was weer een stevige toch terug naar de wagen en dan een cross cross toch terug naar de Ferry! En wat een timing!! Stipt half 5 kwamen we aan de port aan! Nice!!
Alleen ging de service hier vééééls trager dan in BE, godver zeg! Dus laptop open en foto's bewerken maar haha :D
Uiteindelijk kwam er dan toch beweging in den filelijn en al snel stonden we weer tussen bakboord en stuurboord geparkeerd en konden we onze kajuit gaan opzoeken!
En jééj we hadden een buitenkajuit dus een raampje!! *whoopWhoop* :D

We hebben deze keer het self-service restaurant geprobeerd en dat is ons zeker niet slecht bekomen! Zoveel terug gaan als je maar wil en verschillende soorten voorgerecht, dessert en hoofdschotel! Jummie!
De rest van de avond hebben we in de bar doorgebracht met onze neus op ons laptop scherm geplakt. Bewerken maar!!
Die 'geweldige' band speelde weer en helaas was de zang nog steeds niet gebeterd... Djeezes! Learn to sing dude !! Enja den bingo was ook weer van de partij.. Number 6-5 Sixtyfive, number 1-1 eleven.. man man...
Tijdens de rit richting huis was ons noordzeeké ook een héél stuk heviger dan in het opgaan en van zodra je je kont rechtzetten om drank te gaan halen had je het gevoel alsof je op een bal stond... Waggel waggel waggel! haha!! Het leverde dan ook geweldige scenario's op, zeker als die mensen al enkele glaasjes ophadden :D

Rond een uur of 12 zijn we dan maar naar de kajuit teruggekeerd en al snel was het licht uit! Vermoeiend zo'n kort weekend! Ook S'nachts schommelde de boot vrolijk van links naar rechts en bibi dacht dat ze een van de momenten beneden zou steken met matras en al... Maar we zijn op ons bovenverdieping gebleven :D

S'morgens was het dan weer vroeg uit de veren om naar huis te rijden! En wonderwel er was geen file op onze belgische wegen, sweet! Dat komt ook niet vaak voor!

In elk geval, Scotland is zeker de moeite! Een nieuwe en langere trip staat zeker nog op de to-see-lijst !! Dan min. 1 weekje zodat we veel meer kunnen zien en er ook wat meer tijd voor kunnen nemen!!

In elk geval... Het was zeker een bezoekje waard!

Cheers Folks!!

• 09 November 2011 - 15:16

Mama:

en hop naar de volgende uitstap!!!!!