A king and a Castle... - Reisverslag uit Jedburgh, Verenigd Koninkrijk van Kitt M. - WaarBenJij.nu A king and a Castle... - Reisverslag uit Jedburgh, Verenigd Koninkrijk van Kitt M. - WaarBenJij.nu

A king and a Castle...

Door: Kitt

Blijf op de hoogte en volg Kitt

05 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Jedburgh

Must be the reason why I'm King of my Castle...

Zaterdagmorgen 0800 Hours
Edingburgh Scotland.

Na een goede nachtrust te hebben gehad in The Premier Inn was het dan na een frisse douche tijd om weer in actie te schieten! vandaag stond er immers een tripje met véél kastelen en abdijen op de to-do-list!
En we hadden geluk want het was schitterend weer! Zon, blauwe lucht! Alleen de wind was behoorlijk fris maar de zonnestralen maakte dat meteen goed!

Het ontbijt sloegen we over om meteen te vroemen naar de eerste Abdij, Dryburgh Abbey ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Dryburgh_Abbey )
Het was nog lekker vroeg en we waren dan ook de enige die de abdij kwamen bezoeken. Dat is altijd handiger om foto's te maken als er geen volk in uwe weg loopt :D De abdij was geweldig groot en aardig intact gebleven! We hadden er dan ook ons werk om alles op de foto te krijgen zoals we het wilde. Bibi pluisde elk donker hokje uit en wrong zich in de meest bizarre houdingen om 'special shots' te krijgen, LOL!!
Na een uurtje of 2 hadden we elke steen wel op onze camera's staan en was het weer d'n oto in om de schitterende Schotse Lowlands in te duiken naar de volgende bestemming!

En dat werd Jedburgh Abbey ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Jedburgh_Abbey ). Voor mij één van de mooiste die ik al gezien heb! En één van de meest intacte, prachtig gebouw!! We zijn ze niet binnen gaan bezoeken maar hebben onze creativiteit langs buitenaf laten gelden.
Na onze serie foto's hier zijn we in een gezellig tavernetje iets gaan knabbelen en kon bibi haar camera er even opladen. E chance, ik was zot geworden als ik geen pics had kunnen maken :D Extra batterij aankopen : CHECK :D haha!!

Na onze maaltijd was het dan verder rijden naar Otterburn waar we onze nieuwe route hebben ingetypt in Madam de GPS. We zouden een stuk, ok een héél stuk door een militair oefengebied rijden en dat leverde geweldige wegjes op. De rollercoaster in walibi is er niets tegen haha :D Wat een héérlijke baantjes zijn dat ginds!! Soms zo erg dat je 90% de berg afrijdt en je afvraagt of er wel degelijk nog baan is en ge ni gewoon den dieperik instuikt :D Onderweg moesten we gewoon af en toe stoppen om de prachtige Lowlands op de foto te zetten!

Onderweg kruisten we dan ook de grens van Scotland terug naar The United Kingdom en ook daar was het even pauze om een serie foto's te maken! Bye Bye Scotland! See ya soon!! :D

Eindelijk kwamen we dan aan in Alnwick ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Alnwick_%28plaats%29 )waar we langs de kustlijn onze fotokunsten weer hebben laten gaan :) De wederom schitterende zonsondergang leverde weer knappe foto's op! Bibi is de hele kade afgewandeld en heeft een praatje gemaakt met 2 gekke vissers die het gezellig vonden in het koude herfstweer visjes te vangen... Ach zot zijn doet geen zeer, ti's alleen wat fris aan de wel.... vis :D

Na onze kustlijn foto's zijn we dan richting ons hotel voor de nacht gereden. The Schooner Hotel ( http://www.theschoonerhotel.com/ ), gelegen in Alnmouth.
Enja bibi mocht een hotel kiezen en natuurlijk kiezen we er het meest haunted hotel van Engeland uit, My goodness!! :D haha!! Het zag er eerlijk gezegd behoorlijk haunted uit zowel de buitengevel als de buurt als het interieur.... CREEPY!! Om nog maar te zwijgen van de haunted people die er rondbaggerde! :D Moehahaha!!
We kregen onze kamer toegewezen en die zag er al even creepy uit als de rest van den inboedel... In het hele hotel hing een creepy sfeertje.. *zietBollemetzijnogenrollen* :D hahaha!!!
We zijn in het nabijgelegen restoké iets gaan eten en na onze maaltijd was het dan richting ons spookkot om daar in de bar te duiken! De bar was eigenlijk vree gezellig en als fotofreaken hielden we ons bezig met onze foto's te uploaden en bewerken! :D
We hebben uiteindelijk geen spook gezien :( Snif!! En alle kaderkés hingen nog aan de muur en onze koffers waren ook niet leeggeplunderd... So much for ghosts! Puh! :D

Creepy greetz :D

• 07 November 2011 - 18:51

Christine:

een magnifieke poster 'beauty' ! ik begin ook al te dromen over Scotland...