To Hull we go! - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Kitt M. - WaarBenJij.nu To Hull we go! - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Kitt M. - WaarBenJij.nu

To Hull we go!

Door: Kitt

Blijf op de hoogte en volg Kitt

04 November 2011 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Ahoy mates!! We are setting sails to open water and Hull!! yeah!!

Jaja, bibi is er weer vandoor! Donderdagavond om stipt 1500 hours kwam mijn Urbex partner me oppikken om richting Zeebrugge te rijden! D'n boot op! :D De rit verliep vrij vlot op onze Belgische wegen en de incheck in de grote Ferry ging ook lekker vlot! Voor we het wisten stonden we met den oto tussen bakboord en stuurboord geparkeerd en was het ons cabin opzoeken.

Om half 8 besloot de kapitein eindelijk zeil te zetten richting Hull ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Kingston_upon_Hull ) We zaten ondertussen uiteraard al in de loungebar te genieten van de verschillende coctails en Wiskey... LOL :D We gaan tenslotte naar Wiskey-land dus moesten we ons al wat opwarmen :D
Voor we ons verder settelden in d'n bar zijn we in één van de resto's iets in ons kas gaan slagen, Honger!! Zalm en patat, CHECK! :D Na onze maaltijd was het dan weer snel terug richting de coctai.. err lounge! :D
Tijdens de avond in de lounge was er Bingo (wat éééécht verschrikkelijk saai was!!) Number 1-2... Twelve, number 3-6... Thirty six,... etc etc.. Crappy Christ!! Maar gelukkig deden ze maar één spelleke en al snel stond de locale boot-band op het podium om err... jah zingen kan ik het niet echt noemen maar kom. Ze deden hun best en er kwam klank uit! :)
We zijn gezellige blijven plakken tot midnight en zijn dan naar ons kabin gestrompeld! yep bootje ging van links naar rechts en hop en naar... Althans volgens bibi toch :D Of lag het aan de Wiskey vs. Coctails? :)

Vrijdagmorgen omstreeks 8u ankerde de boot dan aan in Hull! YaY!! United Kingdom and Scotland here we come!!
Bibi had zowat de halve nacht wakker gelegen natuurlijk maar gezien we een druk programma voor de boeg hadden vlogen we er dan maar in.. Allez nee uit den boot eerst! Rofl!! Het weer in Scotland zag er niet zo denderend uit... Mistig (wat wél perfect is voor mooie foto's) maar de combinatie met de donkere wolken én regen was geen ideaal fotoweer!

Toch zetten we koers richting Moffat via Leeds en York. In Durham maakte we een stop om Barnard castle ( http://www.barnardcastlelife.co.uk/ )te gaan bezichtigen. We hebben langs de buitenzijde enkele foto's gemaakt, zijn een toertje rond het dorp gewandeld en dan d'n oto in om onze tocht verder te zetten!

Via de A74 was het dan richting Lockerbie. Onderweg stopte we even voor foto's van de Shepherds Memorial en de prachtige natuur! Na een poosje rijden kwamen we dan aan Mary's Trail waar we normaal een wandeling van een 3-tal uur zouden maken. Helaas werkte het Engelse weer niet echt mee en hadden we gietende regen.. grmbl!!! Maar de echte gaan erdoor en toen de regen wat minder werd besloten we toch de korte toer te wandeling naar de waterval.
En jah zené... Ook daar we niet echt geluk. De weg was afgesloten gezien den helft van het pad naar beneje was gegeleje... Right! Maar één blik op de 'Danger- Do not cross' plaat was genoeg om lekker fout te doen en verder te wandelen. We zouden wel zien als we na beneje staken hé, dat zijn dan weer Engelse Actiefoto's moehaha :D
We hebben toch de waterval op de foto kunnen zetten en weer eenmaal beneden kwam er een prachtige zonsondergang door! Sweet!

Na onze serie foto's daar te hebben genomen besloten we door te rijden naar de hoofdstad van Scotland, Edingburgh! ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Edinburgh )
Gezien we geen hotel geboekt hadden voor die nacht was het dus op zoek naar een slaapplek. In het ergste geval sloegen we toch gewoon de tent op in het park, LOL!! :D In Edingburgh was het gezellig druk en het was dan ook véél rondjes rijden voor het zoeken naar een degelijk hotel kortbij het stad.
rondje 1.... rondje 2.... Rondje 3.... hmmm!! Parkeerplaats vinden in Edinbugh is dus alles behalve simpel enja nog neké letten dat ge aan de juste kant van de weg rijdt :D maargoed, na nog een poos te hebben gereje hadden we eindelijk een hotel én parkeerplaats, kijk eens aan!
In the Premier Inn had bibi een gans 2-persoonbed voor haar eigen, mijn urbex partner moest het zien te doen met een 1-persoonsbedje, sorry :D Moehaha :D

We zijn lekker de stad ingedoken voor iets te eten en dat is de Mac. Donald geworden :p Food is Food! Na onze Mac zijn we op pad gegaan voor nachtfoto's te maken van de stad! En met al de vrolijke lichtjes was dat een behoorlijke uitdaging en bibi kreeg het dan ook vaak op haar 'steir' als we weer nen onscherpe foto hadden! GRMBL!! Maar met nen professionele fotograaf naast mij had ek met nen berg tips al snel enkele gave foto's!! ;) :D
Na onze boel foto's (errrrr stuk of 500 :D ) zijn we nen gezellige bar ingedoken en de coctail - wiskey kaart afgegaan :D

En dan back to the hotel voor nen warme douche en al wat bewerken van onze serie foto's! Mén wat nen hoop emme we toch altijd! :D
En tegen een uur of half 2 was het wel genoeg geweest en was het tijd voor de lights uit te doen en te maffen! Morgen weer een drukke dag!

Cheers, folks!!

• 07 November 2011 - 11:53

Mama:

superbenieuwd naar de rest van je foto's x